Avatar billede maz21 Nybegynder
23. oktober 2003 - 19:06 Der er 6 kommentarer

Det uendelige problem med s-vhs og farve

Hardware: Nvidia GeForce 2 TI, Sony 28" digitalt widescreen 100hz, forbundet med et S-VHS kabel.

Hvorfor kommer der ikke farver på?

Jeg har opdateret mine drivere og været inde i alle indstillinger. Jeg har osse prøvet TV-Tool men uden held.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
23. oktober 2003 - 19:32 #1
Kender ikke detaljerne i ovenstående men ofte en problem med PAL hhv. NTSC-standarderne. Et NTSC-signal vil være s/h på en PAL-skærm
Avatar billede sillesfar Nybegynder
23. oktober 2003 - 19:34 #2
HAR DU PRØVET AT GÅ IND I MENUEN PÅ DIT TV. EVT. UNDER AV-INDSTILINGER OG DER SÆTTE DIN AV INDGANG OP TIL S-VHS. OG IKKE TIL VIDEO ELLER RGB .
Avatar billede maz21 Nybegynder
24. oktober 2003 - 18:21 #3
Jeg har prøvet at indstille den til både PAL og NTSC og mit fjernsyn har ikke nogen AV-indstillinger hvor man kan stille den om til S-VHS.
Avatar billede camsti Seniormester
21. november 2003 - 12:16 #4
Mange videoer kan ikke helt sammensætte alle signalerne korrekt via S-VHS. Min Panasonic NV-HD640 kan i hvert fald ikke. Problemet løses ved at smide S-VHS kablet langt væk og få fat i en scart-adapter og bruge phonostik. Køb evt. et USB2.0 kort (knap 200,- hos Midtdata i Viborg) og et TV/Video/Redigeringskort (Fra 200-800,- hos Midtdata Viborg) så er alle problemer løst. Audio kan så føres seperat dirkte til lydkortet. Det virkede første gang her - og farver, kvalitet og lyd er helt perfekt.
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
24. november 2003 - 11:32 #5
Kære Alle som bliver ved med at spørge om S-VHS og farve!

S-VHS er et component signal - dvs. Farve og sort/hvid signal er skilt ad og er balanceret!, derfor har det fire stik!
Composite er en sammensat signal - som det man modtager gennem Fællesantenne, kabeltv, etc.

TV har ikke altid forbindelse til alle dele af Scart stikket, derfor kun ofte sort/hvid signal på skærmen ofte også med flimmer!

Problem løsning: Du skal have en lille adapter dims som laver om fra S-VHS til fono! En sådan kan købes mange steder for under en 100. Køb derefter et godt kabel (tykt) med fono i begge ender!
Du skal ikke bruge et højtaler fono kabel! Der er alt for lidt gennemstrømning...Du kan enkelt og effektivt bruge et alm. antenne kable og montere fono stik i hver ende!
Nu skal du bare ind i Tv´et eller video! så hvis der ikke er Gul fono på det stik du har må du købe et nyt!
Alt i alt kan det gøres for under 200.- Så drop at købe alle mulige kort!!

Og lad være med at købe STIK, KABLER, etc. hos Merling, FONA, FREDGAARD, osv  Du får noget skrammel for alt for mange penge! Mange computer forretninger har faktisk disse stik til at ligge!
Avatar billede camsti Seniormester
23. august 2010 - 08:33 #6
Svar