Avatar billede pegasus72 Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:33 Der er 2 løsninger

Genkendelses modul til Skærmopløsning, Browser version osv.

Kender i et modul til at redirecte besøgende ud fra hvilken browser version, skærmopløsning, sprog osv de har?
Hvad med ip, så evt. udlændinge lander på eget lands .? endelse...
Samt, hvilke ip hører til hvilke lande, er der udgivne dokumenter der forklarer dette?
Håber i kan hjælpe!
Martin.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
23. oktober 2003 - 18:31 #1
1) Browser versionen klarer du med de behaviors som er med DW.
2) Skærmopløsning kan klares med javascript

:-) karsten_larsen
Avatar billede hafnius Nybegynder
24. oktober 2003 - 23:54 #2
Hi

MHT ip til land er det ikke noget der IMHO kan anbefales. Det er muligt at redirecte udfra det land hvorfra din side requestes med 99% sikkerhed, men du ved jo ikke hvilket sprog den der sider foran skærmen taler? der er en risiko for bare at forvirre brugeren. Men det er da en spændende mulighed.

Der er flere firmaer der vedligeholder en database med denne ip til land data base, bl.a. http://ip-to-country.directi.com/node/view/5 hvor du kan læse mere og der er også noget php kode du kan se på.

/Hafnius