Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

redirecte porte

Jeg har et problem når jeg spiller Red Alert 2, gennem min Windows 2000 Server. Jeg har oprettet et NAT netværk og det virker fint med http og ftp, men når det kommer til andre porte, lukker den af. Jeg ved hvilke porte jeg skal åbne for at spillet virker, men hvordan åbner jeg dem?
Avatar billede venturer Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:34 #1
Har ud konfigureret serveren ved hjælpe af Routing and Remote Access eller Internet Connection Sharing ?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:52 #2
vha Routing and Remote Access
Avatar billede gallabef Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:55 #3
du skal bare konfigurerer en dos.sys fil på e: drevet og så cracke patchen som ligger på I: drevet!

Så skulle det virke!!
Avatar billede venturer Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:59 #4
Prøv at åbne din RRAS konsol.
Under Protocols finder du NAT.
Herunder skulle der gerne være to netkort. Vælg properties for det netkort som er "Public" (altså det netkort som har forbindelse til internettet).
På ét af fanebladende er der en knap hvor der står "Special Ports". Her under kan du konfigurere Port forwarding.

Jeg sidder ved en XP lige nu, så da det er taget ud af fri hukommelse kan det godt være ovenstående passer helt korrekt. Men du burde kunne finde det jeg snakker om :o)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:25 #5
det synes jeg at jeg har prøvet og det gav ikke noget resultat

måske skal serveren genstartes først?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:26 #6
private address er vil ip på den lokale pc hvor portene skal redirectes til?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:55 #7
jeg har lige måtte konstatere at spillet virker glimrende, men ikke inden for mit eget lokalnet hvilket er det jeg vil opnå. Bolden er blevet sendt videre til min lokale administrator gruppe

venturer >> Smid et svar for din tid...
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. oktober 2003 - 17:06 #8
kan man ikke lave en range af portnumre, så det er lidt nemmere... synes der lidt barsk at skulle taste alle portnumrene mellem 2300-2400 for et andet spils vedkommende
Avatar billede venturer Nybegynder
23. oktober 2003 - 18:32 #9
Jeg mener godt man kan lave en range. Men er ikke 100% sikker.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. oktober 2003 - 19:56 #10
jeg kan ikke umeldbart se det, men det finder jeg sikkert ud af

tak for din tid :)