Avatar billede shosho500 Nybegynder
23. oktober 2003 - 08:02 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Nemt video-program ?

Hey

Har fået pålagt mig, at skulle lave en film eller 2, og skal nu bruge nogle programmer..
De skal helst være nemme at finde rundt i og bruge...

Der skal kunne redigeres, klippes osv. alt lyd skal kunne fjernes og så skal man kunne ligge et andet lydspor hen over hele filmen. En anden lille feature er, at man skal kunne lave filmen i sort/hvid - selvom de klip man bruger er i farve..

100 point til den som finder de bedste progs :)
Avatar billede nlsaeg Nybegynder
23. oktober 2003 - 08:13 #1
Adobe premiere er lige til. www.adobe.com
Du kan hente en trial-version af premiere 6.0 der gælder 30 dage.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. oktober 2003 - 08:18 #2
Pinnacle - skulle være et lidt lettere program end premiere.
http://www.pinnaclesys.com/
Avatar billede jensendk Nybegynder
23. oktober 2003 - 09:29 #3
videofactory www.sonicfoundry.com
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2003 - 10:00 #4
Til det du beskriver, kan VirtualDub snildt bruges.
Og så er det gratis :o)
www.virtualDub.org
Avatar billede usc Nybegynder
23. oktober 2003 - 11:18 #5
AVID er et af de gode redigeringsprogrammer, og det er nu kommet i en FREE udgave, du kan hente det her: http://www.avid.com/forms/freeDVReg.asp
Der er både en til Win og en til Mac.
Avatar billede shosho500 Nybegynder
25. oktober 2003 - 12:36 #6
Forklar lige, hvordan man laver en farve film om til sort hvid, enten i VirtualDub eller Pinnacle Studio ?

Har også Ulead Video Studio, hvis nogen kan forklarer sig bedre deri ?
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2003 - 12:55 #7
VirtualDub:

File -> open video file (her indlæser du din film)
Audio -> direct stream copy
Audio -> Source audio
Video -> Full processing mode
Video -> Filters
Tryk "Add" og vælg det filter som hedder "grayscale" Tryk OK x 2

File -> save AVI (her skriver du dit nye filnavn)