Avatar billede mkpenus Nybegynder
22. oktober 2003 - 19:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 Forbindelser IP Selection!!

Hejsa, så er der 200 point på spil :) Håber i vil læse det hele.

Jeg har et spørgsmål, jeg har lige fået installeret min nr. 2 linje på mit Win 2K styresystem, dvs. jeg har 2 netkort i.

Det ene kører med en wepseeb 1mbit forbindelse (instillinger er automatisk IP)

Det andet kører med noget Lokalt Kollegie net jeg sidder på, noget 10mbit (Igen er det automatisk)

Det virkede perfekt efter installationen af netkort nr.2

Jeg er på med begge forbindelser samtidig, og her kommer problemet så:

Ligemeget hvad jeg foretager mig så benytter min Computer begge IP Adresser, f.eks når jeg skal lave en server, lad os bruge Ventrilo som et eksempel (Ventrilo er et voice program), så kan man joine på begge IP Adresser, det er ikke noget stort problem da der jo er password på og det så i teorien er ligemget hvilken man joiner på MEN.

Det er så alligevel ikke helt korrekt, jeg vil have det sådan at min ene forbindelse kan stå som server, og at jeg kan game på den anden, dvs. de skal være fuldstændig uafhængige..

Jeg havde en ven ovre før og han bruge en cmd og kommanden Route til og fastsætte IP adresser til forskellige formål.

Han satte f.eks AL trafik til boomtown under min 10mbit forbindelse som jeg ville have det, så dl jeg en fil og ganske rigtigt benyttede den min 10mbit som den skulle og (jeg hentede med godt 350kb/s som er ok når det er delt).

Jeg prøvede så og hente et andet sted fra (ligemget hvilket sted, min webspeed var jo i den windows brugte når jeg ikke sagde andet), det gik fint og også der hentede jeg med max (ca 128kb/s), hurra det var lykkedes jeg hentede fra 2 forskellige steder med 2 forskellige cons...

Rofl nu tænker i ehh han løste selv problemet, det er delvist sandt, fordi for det første er det ikke realistisk at jeg skal sidde og indtaste SAMTLIGE IP adresser jeg bruger i en cmd, det ville tage for evigt, ud over det så er min webspeed statisk hvilket ville resultere i at jeg HELE tiden skal ind og tilføje.

Det jeg leder efter er et program som kan poppe up og spørge HVER ENESTE GANG jeg skal bruge nettet , hvilken IP jeg vil benytte, således at jeg altid kan kontrollere trafikken, det skal gælde ved Ip adresser på nettet (når jeg skal dl osv.) men den skal også kunne administrere servere og spil således at npr jeg f.eks joiner en gaming srv. skal det være på mit webspeed net.

Håber virkelig inderligt nogen kan svare på det, undskyld det blev lidt langt, men nu er det også detaljeret !.

Mvh.

Michael Keller

ps. jeg vil glædeligt oprette en fake tråd og giveekstra point til den der kan hjælpe mig, det er virkelig vigtigt :)
Avatar billede renehinsch Praktikant
22. oktober 2003 - 19:32 #1
Du kan bruge netsh med en script fil parameter fra en command prompt. Den er indbygget i XP.

Indstil dine ip som du vil have dem og kør så følgende kommando
"netsh dump > [scriptnavn]"

og så
netsh script1 ELLER netsh script2

herefter kan du genskabe indstillingerne med en fx batfil på din desktop
Avatar billede mkpenus Nybegynder
22. oktober 2003 - 19:37 #2
Hej rene, tak for svaret, jeg kører 2K, og vil helst ikke installere XP, af forskellige oversager, XP er til min laptop ;)

ER det muligt og gøre det du skriver i 2K og hvis ja vil du så ikke nveligst uddybe det lidt, forstod det ikke helt ;)
Avatar billede renehinsch Praktikant
22. oktober 2003 - 19:57 #3
Det ser ud som om W2K også har det.
Kig på http://www.eksperten.dk/spm/316102
Avatar billede dmcn Praktikant
22. oktober 2003 - 21:15 #4
"ps. jeg vil glædeligt oprette en fake tråd og giveekstra point til den der kan hjælpe mig, det er virkelig vigtigt :)"
Og jeg vil gladeligt deaktivere din bruger, men lader du være med at oprette en "fake tråd" og smutter forbi http://exp.dk/regler.phtml en gang, så holder jeg mig måske i skindet.
- n0rmality, coadmin
Avatar billede mkpenus Nybegynder
23. oktober 2003 - 08:16 #5
hehe n0rmality, havde tænkt på det, men var ret ivrig, jeg undskylder..

Og rene, du misforstår mig, det program du giver mig er hvis man kun har et netkort, jeg har jo to i og begge forbindelser kører samtidigt, så jeg kan ikke rigtigt bruge det til noget..