Avatar billede edelbo Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:56 Der er 10 kommentarer

Hvordan installeres det via et netkort

Jeg har kabel Internet fra TDC, hvor mit modem er tilsluttet via USB.

Nu vil jeg gerne lave dette om, så det bliver tilsluttet via mit netværkskort. Jeg har taget et netværksstik med hjem fra mit arbejde, som jeg har tilsluttet til mit modem og netværkskort, og der er kommunikation, den blinker fint i begge enden.

Men når jeg så starter computeren op, så kommer den ikke på Internettet, den laver bare en privat adresse og intet andet. Der er også en del programmer som ikke starter korrekt op osv.

Nu har jeg så lige slukket min computer og smidt den over på det gamle USB igen, så køre alt bare fint igen.

Hvad fanden er der galt??

Jeg køre Win XP Pro!!
Avatar billede edelbo Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:59 #1
Jeg har lige opdaget i enhåndshåndteringen, at der er et spørgsmåltegn ud for mine (com1) og (com2) porto, hvorfor dette??
Avatar billede edelbo Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:09 #2
Slet ingen der kan hjælpe??
Avatar billede teamleader Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:10 #3
Du skal prøve at slukke dit modem i min. 15 sek. - derefter starte det op igen, -med ethernetkablet i både modem & pc.
Når modemet er startet op burde du have forbindelse til Nettet, hvis ikke, så prøv at genstarte pc´en.
Avatar billede edelbo Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:12 #4
Jeg satte jo kablet i min computer og modem da jeg kom hjem fra arbejde i dag, derefter tændte jeg for mit modem og computeren, men den kom ikke på. Jeg genstarte vil ca 10 gange, men det hjælp ikke, skulle dette så hjælpe??
Avatar billede edelbo Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:13 #5
Hvad er det som har smadret de com porte??
Avatar billede edelbo Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:20 #6
Er der slet ingen indstillinger som der skal laves om eller noget for at det virker med mit netværkskort i stedet for USB??
Avatar billede edelbo Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:21 #7
Der er noget galt, når jeg modtager en mail, så kommer der et bip fra mit bundkort, hvorfor det, er det de com porte eller hvordan med det??
Avatar billede teamleader Nybegynder
22. oktober 2003 - 16:23 #8
Prøv at afinstallere dit netkort, lukke maskinen og fjerne netkortet helt. Prøv så at se om maskinen kører normalt igen herefter
Avatar billede edelbo Nybegynder
23. oktober 2003 - 08:09 #9
Nu virker mine com porte igen. Jeg fjernede dem i kontrolpanelet, og genstartede, så var de installeret igen ved opstart.

Men min pc er begyndt på at komme med et enkelt bip når jeg modtager den mail, hvorfor det?

Jeg kan ikke fjerne mit netkort, da dette jo sidder på min bundkort??

Der skal ikke nogle ekstra indstillinger til for at jeg kan køre Internet fra mit netkort i stedet for via USB??
Avatar billede edelbo Nybegynder
23. oktober 2003 - 08:15 #10
Det er dette bundkort som jeg har:

http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_detail.asp?model=865PE_Neo2-LS&search_text=MS-865PE%20NEO2-LS

Men det underlige er, at hvis du går ned under LAN på det link ovenover, så står der * Intel® 82562EZ i første linie under LAN.

Det var nøjagtig en af de com porte som den var gal med, kan det virkelig være mit netværksstik som har gjort det, eller hvordan skal jeg lige opfatte dette??

Og den bipper stadig når jeg modtager mail!!