Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2 problemer med oracle

Jeg sidder med 2 irretende problemer i Oracle.

1) Jeg vil gerne lave en ny database som med et tilsvarende brugernavn & adgangskode, så den kan tilgåes med fx Toad

2) Jeg prøver at connecte til serveren via ASP, men jeg får følgende fejl:

Oracle client and networking components were not found. These components are supplied by Oracle Corporation and are part of the Oracle Version 7.3.3 or later client software installation. Provider is unable to function until these components are installed.

Jeg har prøvet at hente og installere OraWin_92010.exe fra oracle.com men det giver ikke noget resultat!

Det forgår på en Windows 2000 Server

Hvad gør jeg galt?
50 point for hvert spørgsmål
Avatar billede lap Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:46 #1
1) lad os starte med at definere en database - det er en ny instans - altså en komplet database. Du gennemfår database assistant og laver din database - og opretter en bruger/password magen til det, som du har i database 1.

Tilgang foregår vha. 2 forskellige database aliases i toad

Jeg er ikke sikker på at du er klar over, hvad du spørger om

2) du mangler åbenbart enten at installere et eller andet, men jeg ikke klar over, hvordan asp.net forbinder sig - java måske, og så skal du have jdbc installeret.

Hvilken version af oracle?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:59 #2
det er version 9i
Avatar billede lap Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:21 #3
kan du bruge svarene til noget?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
23. oktober 2003 - 07:39 #4
ja, men jeg skal lige have tid til at gennemgå det :)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 19:29 #5
hvis du smider et svar får du point :)
Avatar billede lap Nybegynder
09. november 2003 - 19:30 #6
takker :-)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
09. november 2003 - 19:33 #7
tak for hjælpen :)