Avatar billede flyhard Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:57 Der er 15 kommentarer

Bundkorts AGP vs. grafikkort AGP

Dette må være et forholdsvis simpelt spørgsmål...bare ikke for mig :)
Jeg har et bundkort der kører AGPx4 og et grafikkort der kører AGPx8. Vil dette setup få mit grafikkort til at blive meget varmt? For det bliver det nemlig, og får mit skærmbilelde til at gå i sort til tider :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:01 #1
de fleste AGPx8 kan også kører AGPx4

så nej, tvivler på at det bliver varmere pga. det kører AGPx4

har du tilstrækkelig airflow og køling i kabinettet?

hvilket grafikkort er det?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:02 #2
er det stadig det Geforce4 MX440?

fundet her: http://www.eksperten.dk/spm/376097
Avatar billede flyhard Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:06 #3
Mit bundkort er et ECS P6S5AT ATX (http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=97) og mit grafikkort er GeForce FX5200.

Min processor kører fint på ca. 30 grader og mine HD's ligger også fint.
Men ellers må jeg sige nej til at der ikke er nok køling i kabinettet. Jeg har taget "overfrakken" af, men det hjælper ikke.
Avatar billede flyhard Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:07 #4
Til rkhdk: Nej, det er et nyt...se svar ovenfor
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:09 #5
og køleren køre fint på grafikkortet?

hvordan ved du at det bliver meget varmt?
har du mærket på grafikkortet?
hvor meget er "meget varmt"?
Avatar billede flyhard Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:11 #6
Der er desværre kun passiv køler på kortet. Og jeg har både maærket på det, og jeg bruger også SpeedFan til at se temperaturen. Den ligger oppe på 66-69 grader (som sagt MEGET varemt)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:12 #7
få noget airflow i kabinettet, sæt evt. 80mm blæser til at puste på den.

hvor stor er din PSU?
Avatar billede flyhard Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:13 #8
Nu kommer jeg til at spørge dumt...Hvad er PSU??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:13 #9
PSU => Power Supply Unite => strømforsyningen
Avatar billede flyhard Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:15 #10
ahhh...godt spørgsmål...jeg sidder på arbejde lige nu og kan ikke se min maskine af gode grunde.
Det er en maskine jeg har fået bygget af en anden, og jeg ved ikke lige hvilke stumper han har brugt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:20 #11
men prøv at skab noget bedre airflow i kabinettet, hvis du har en ventilator så prøv evt. at sæt den til at blæse ind fra siden..

ellers køb en større passiv køling, eller kontakt forhandleren hvor du har købt grafikkortet, da den ikke burde ligge på de grader°.. det kunne evt. være defekt eller profilen ikke sidder ordenligt på.

men underalle omstændigheder få lidt airflow ikabinettet, det vil ikke skade

der er et godt billede lidt nede af hvordan airflowen burde være
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/08/02/0313697
Avatar billede flyhard Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:51 #12
Jeg har overvejet denne køler til mit grafikkort:
http://www.vantecusa.com/p_ccb_a4c.html
Nogle der har erfaringer med dette??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:03 #13
du kan kigge på nogle af de reviews der er på siden..

ellers:
http://www.3dgameman.com/vr/vantec/iceberq4/video_review.html
Avatar billede flyhard Nybegynder
23. oktober 2003 - 10:31 #14
OK, jeg har lidt problemer med at luke dette spørgsmål...jeg er sandsynligvis bare en spand til det, men jeg synes ikke at det ligger lige for...
Avatar billede flyhard Nybegynder
13. juli 2004 - 10:20 #15
Som sagt vil jeg da meget gerne lukke dette spørgsmål, men kan ikke se hvor det skulle være...det kan da godt være at jeg er en spand, men rkhdk har da fortjent sine (sølle) 15 point ;)