Avatar billede annalise Nybegynder
05. januar 2001 - 10:32 Der er 7 kommentarer og
6 løsninger

Internetadgang via satelit ??

Når man bor så \"langt ude\", at der ikke etableres mulighed for adgang til internet via kabel, har jeg hørt, at det skulle være muligt via en eller anden form for satelit. -Er der nogen der ved om det er rigtigt ? - hvad det koster ? - og hvor man evt. henvender sig ?
Avatar billede getalife Nybegynder
05. januar 2001 - 10:34 #1
Snak med Get2net.. de forhandler det
Avatar billede getalife Nybegynder
05. januar 2001 - 10:36 #2
Uhm.. hvorfor udlover du 500 points for sådan et spørgsmål?
Avatar billede handmade Nybegynder
05. januar 2001 - 10:50 #3
Det findes men virker ikke særlig godt p.t. Rent teknisk er der ingen problemer i det; problemerne opstår mht. begrænsninger på hastigheden, indbyrdes slagsmål om rettigheder/licenser osv. hos udbyderne. Systemet kræver et satellitmodem-kort der sættes i PC\'en samt en alm. parabol med standard LNB. Man har et password og login, hvorefter der kobles op på en satellit..
Systemet kunne have været rigtig godt, men ødelægges af slagsmå og skænderier udbyderne i mellem. Der har været en del brugere i DK, men jeg tror de fleste (incl. min søn) er stået helt af på nuværende tidspunkt. Det kan absolut ikke anbefales for nuværende.
Avatar billede getalife Nybegynder
05. januar 2001 - 10:52 #4
Avatar billede jancarstens Nybegynder
05. januar 2001 - 11:01 #6
Jeg har haft Get2net\'s adgang via satelit.
Mig bekendt så lukket Get2net deres satelit service i løbet af 1. kvartal 2001,
p.g.a. for mange problemer og en relativ høj pris.
(jeg betalte 250,- pr. mdr. plus ca. 50 øre pr. minut)
Jeg tror at Svenske TELE2 stadig har deres satelit service i luften..
Endvidere har nogle af de nye digitale sat recivere både RS232 (seriel) og SCSI
interface, til hvilket jeg ikke kan forklare, men man kunne jo forledes til at
tro det har noget med data at gøre, ikk\'

Det er/var som sagt en meget hurtigt forbindelse, som i den periode jeg havede den
ikke havede de store problemer udover installationen af sat kort og driver...

Mvh
Jan
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
06. januar 2001 - 14:37 #7
Til SommerFerien kommer SonoFon jo med noget nyt internet. Mener det hedder FWA. Det kører fra 256 kb/s til 34Mbit!
Det skulle dække 95% af hele landet.
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
07. januar 2001 - 18:51 #8
Hvorfor så ik vente på det da de siger at det kommer til at koste \"billige penge\" hvad det så er :o)
Men det kan jeg ik være såå meget mere end ADSL da de jo skal være konkurrence dygtige. Tror HELT klart det er noget at vente på! :o)
End at betale meega meget for Satelit der sikkert ik er det mest stabile...(ved ik)
Avatar billede krismort Nybegynder
15. januar 2001 - 13:04 #9
Jeg har prøvet satDem og det virkede meget fint... kunne hente med max 300 kbyte/sek på en god dag. Problemet med satDem er bare at der næsten ingen support er på det...Det skal siges at jeg sad sammen med en kammarat i omkring 2 uger før vi fik det til at fungere, men vi var osse nogle af de første som prøvede det da det var en demo model af satDem.

Hvis du er interesseret kan du få det hos kiss

nb. Det kræver at du har et digitalt parabol hoved.
Avatar billede kapla Nybegynder
13. februar 2001 - 23:48 #10
Avatar billede handmade Nybegynder
13. februar 2001 - 23:58 #11
Hvad med lige at lukke det spørgsmål??
Avatar billede kapla Nybegynder
14. februar 2001 - 00:01 #12
God ide
Avatar billede kapla Nybegynder
19. april 2001 - 12:49 #13
LUK NU