Avatar billede candide Mester
22. oktober 2003 - 11:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode udløber om 14 dage.

Jeg har det problem, at mine bruger efter noget tid får beskeden: "din adgangskode udløbre om 14 dage" Hvorfor sker det? og hvordan kan jeg undgå det?
Det er en windows 2000 server, og windows 2000 brugere
Avatar billede bredum Nybegynder
22. oktober 2003 - 11:38 #1
gå ind i AD og under brugerens profil, fjerne markeringen for password expire.
Avatar billede pornholmer Nybegynder
22. oktober 2003 - 11:39 #2
Det hedder da "Password never expires" ? - hvor der skal markeres :-)
Avatar billede a-torsten Nybegynder
22. oktober 2003 - 11:40 #3
Avatar billede krasmussen Nybegynder
22. oktober 2003 - 12:09 #4
Du kan kan selfølgelig -og ret nemt bruge ideen fra Bredum. Men rent sikkerhedsmæssigt er det en rigtig dårlig ide, at tillade brugere at have det samme password i al evighed.

Du kan i dit AD vha. GPO (group policy) styre, hvor lang tid et password skal være gældende, hvor langt det skal være, hvornår brugerne skal adviseres om at de skal skifte det osv osv.
Avatar billede candide Mester
22. oktober 2003 - 16:10 #5
Krasmussen, kan du ikke forklare mig, hvor i Group Policies det skal gøre, for så tror jeg det er din forklaring der får pointene.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:09 #6
Du kan gøre de på flere niveauer, forstået sådan at du kan sætte politikken på
- Hele domainet
- pr. undergruppe, secutity group(s)
--Højreklik på domainet/gruppen og vælg proberties
--Vælg GPO, jeg vil foreslå at du laver en ny politik så std. bliver liggende
-- passwordpolitik ligger under Account settings/Password policy

Hvis du ikke er godt bekendt med GPO, kan jeg varmt anbefale, at du bruger en halv times tid på, at se de forskellige muligheder igennem under de forskellige punkter. Hér er virkelig meget at hente -og specielt hvis du har nogle lidt for kreative brugere.

Iøvrigt - hvis du har W2K ressource kit installeret, kan du pipe indholdet af din GPO til en fil eller printer her er et par ex.:

gpresult /C > c:\GPO-Computers.txt (Sender indholdet i GPO vedr. indstillinger af computers til filen c:\.......)

gpresult /U som ovenfor men om USERS

gpresult /? viser en komplet liste over du parametre som gpresult accepterer.

God arbejdslyst, men vend tilbage hvis det driller dig!
Avatar billede ahw Praktikant
22. oktober 2003 - 20:10 #7
Fra startmenuen, vælg Programs,Administrative Tools, Computer Management
Fra Computer Management konsollen, åbn de tre Computer Management\System Tools\Local Users and Group\Users
Højreklik på den brugerkonto, du ønsker at ændre policies for. Herefter kan du så sætte de policies, du ønsker.
Avatar billede ahw Praktikant
22. oktober 2003 - 20:10 #8
Det skulle naturligvis have været et svar:
Fra startmenuen, vælg Programs,Administrative Tools, Computer Management
Fra Computer Management konsollen, åbn de tre Computer Management\System Tools\Local Users and Group\Users
Højreklik på den brugerkonto, du ønsker at ændre policies for. Herefter kan du så sætte de policies, du ønsker.
Avatar billede krasmussen Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:13 #9
ahw: Han skal ændre brugere på sit lan!!!!, du fortæller omkring brugere på den enkelte klientPC ???
Avatar billede ahw Praktikant
22. oktober 2003 - 22:31 #10
Nå ja - det kan jeg da godt se - jeg skulle naturligvis have benyttet forholdene omkring AD i stedet for forholdene omkring en memberserver - pokkers :-) -men nu ved han også hvordan han gør det lokalt. :-)