Avatar billede matrix25 Nybegynder
05. januar 2001 - 09:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

blå skærm hjælp???

hver gang jeg prøver at scanne går min puter i blå skærm og skriver:kebugcheckex:called by c002b30f
error code 44
parameters:c17d5e20 0 0 0
systemet stoppede
hvad betyder det
jeg køre 98se
jeg har en hp 710 officejet
og terratec dmxxfire 1024 lydkort
sandberg 3d scanner
538 dx d-link netværkskort
viper 770 skærmkort
logitec webcam
56 k gvc modem
600 mhz cpu
fic  sd11 motherboard
please hjælp mig med at løse mit prob
og jeg skal blive en meget glad mand
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. januar 2001 - 09:58 #1
Parallel ports scanner?

Afinstaller scanner softwaren og driverne, og gen inastaller.

Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
05. januar 2001 - 10:46 #2
Har du tjekket om din scanner er på Microsofts HCL liste ?

Det er den sikkert ikke, og den blå skærm kaldes i Microsofts terminologi for BSOD (Blue Screen Off Death) og det har vist sig at 80% af de fejl-logs som Microsoft har analyseret med BSOD er pga. 3 parts drivere som ikke er med på HCL listen.

Avatar billede kingsix Nybegynder
08. januar 2001 - 12:40 #3
Hej Matrix

Problemet opstår højst sandsynligt fordi de installerede Scanner-drivere er ældre end de drivere, der følger med Win98 SE. Prøv at geninstallere TWAIN.DLL og TWAIN_32.DLL fra din Windows98 CD. Dette kan gøres via Windows\' System File Checker.

Nu ved jeg ikke om du har en eng. eller Dansk udgave men her er en beskrivelse af hvordan dette gøres i den eng. udgave : click Start, vælg Programs, herefter Accessories og System Tools. Click dernæst på System Information. I System Information, click Tools, og click dernæst på System File Checker.

Markér herefter \"Extract one file from installation disk\", skriv navnet på de pågældene DLL-filer og browse dig frem til din Windows installations disk og erstat de to DLL-filer.
Avatar billede matrix25 Nybegynder
30. januar 2001 - 08:42 #4
det tror jeg at jeg vil prøve:kingsix