Avatar billede n-niels Nybegynder
22. oktober 2003 - 08:29 Der er 5 kommentarer

Nogle ideer til udformning

Jeg har et spørgeskema med 70 spørgsmål + mulighed for at indtaste bemærkning for hver spørgsmål. Det har jeg indtastet i en database formular, som viser en farve for hver besvaret spørgsmål. Jeg vil gerne have en knap som printer alle bemærkningerne ud, dog ikke dem som er tomme... ??

Forstår i
Avatar billede aros Nybegynder
22. oktober 2003 - 10:59 #1
har du overvejet at lave en forespørgsel, der kun trækker de spørgsmål ud, som er besvaret.
Så kan du lave en rapport ud fra den forespørgsel, og så en knap, der udskriver den rapport
Avatar billede henrik13 Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:27 #2
Med 70 svar må det være mugligt at dele dem op i grupper. Nu skriver du ikke hvad det er, Men er det mad er der ex. Forretter, hovedmåltidet og efterretten. For ellers bliver det uoverskueligt.
Mvh Henrik13
Avatar billede terry Ekspert
23. oktober 2003 - 18:57 #3
Make a query using the query builder, and in the criteria for the "bemærkning" field enter

Not Is Null

This selects only the records where the no bemærkning has been entered. Now make a report using the query as the records source instead of the table.
Avatar billede aros Nybegynder
24. oktober 2003 - 18:30 #4
Terry: wasn't that the solution I gave?
Avatar billede terry Ekspert
24. oktober 2003 - 18:41 #5
First aros, you have ONLY placed a comment!
Next, its easy to just say "make a query ..." and hope that the person needing help knows how to make a query and also how to set a criteria.
My ANSWER actually tells n-niels how to do this.

Soo in answer to YOUR question >NO