Avatar billede christ Nybegynder
21. oktober 2003 - 21:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Flash - Krøllet papir?

Hej

Jeg ved ikke om det helt hører til her!?

Er det muligt at lave en "krøllet papir" effekt, på et billede man har? Enten i Flash eller Adobe Illustrator?

På forhånd tak

Christ
Avatar billede docks Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:50 #1
Hvis det bare er et enkelt billede kunne du evt. krølle et stykke papir og scanne det og til sidst finpudse det i photoshop e.l...
Avatar billede cdc Novice
21. oktober 2003 - 22:51 #2
der findes flere krøllet papir textures ude på nettet
Avatar billede christ Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:58 #3
Jeg har tænkt på det med scanneren (jeg har bare ikke en lige her).

Er der ikke en måde at gøre det på i Flash eller Illustrator? Ikke at det SKAL være der!

Hvor på nettet for eksempel? Links?
Avatar billede cdc Novice
21. oktober 2003 - 23:09 #4
Avatar billede cdc Novice
21. oktober 2003 - 23:09 #5
Avatar billede christ Nybegynder
21. oktober 2003 - 23:11 #6
Ja idéen er god nok, men jeg skal kunne gøre det med et billede jeg selv har.
Avatar billede cdc Novice
21. oktober 2003 - 23:41 #7
den fik jeg ikke læst :o)
Avatar billede christ Nybegynder
22. oktober 2003 - 00:01 #8
mkay, kan det stadig lade sig gøre måske?
Avatar billede cdc Novice
22. oktober 2003 - 00:29 #9
aner det ik'
Avatar billede iggi Nybegynder
22. oktober 2003 - 09:36 #10
Hej
Tag billedet som cdc har lagt til dig og  placer det i et nyt lag over laget med dit billede i illustrator.
Sæt værdien for transparency til 49 på laget med det krøl.. kopier dit lag med dit billede og placer laget øverst sæt transparency her til 30
Hvis du skulle have adgang til photoshop så kan dit problem løses på en lettere måde og med et bedre resultat nemlig
således

Åben dit billede i photoshop placer billedet med krøllet papir i et lag øverst sæt lag mode til multiple og vupti
Mvh iggi
Avatar billede cdc Novice
22. oktober 2003 - 09:51 #11
iggi, det er sådan jeg gør, men det tror ikke det er det han mener, derfor svarede jeg aner ikke
Avatar billede iggi Nybegynder
22. oktober 2003 - 10:59 #12
ok:) it is possible
Avatar billede le_bon Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:52 #13
ren nysgærrighed....Iggi > Hvordan sætter man layermode til multiple??
/Lebon
Avatar billede iggi Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:07 #14
Når du har layer paletten åben er der i øverste venstre hjørne en meny hvor der står normal klik på pilen til højre for den så kommer der en lang menu hvor du kan vælge forskellie modes mutiple er vist nummer 3
:)
Avatar billede christ Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:52 #15
Jeg har ikke lige haft mulighed for at komme til computeren, men nu er jeg her!

Det er åbenbart ikke helt nemt.. medmindre man kan det. Jeg prøver "lige igen"
Avatar billede iggi Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:03 #16
har du photoshop?
Avatar billede christ Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:20 #17
Det lykkedes, men det var nu lidt nemmere i Illustrator.

Jeg kunne ikke rigtigt i Photoshop (selvom det skulle være nemmere. Jeg har Photoshop 5.5)

Kan det virkelig ikke lade sig gøre at krølle et billede, uden at man skal have fat i, et i forvejen, krøllet billede???

Tak for hjælpen

Christ
Avatar billede iggi Nybegynder
23. oktober 2003 - 16:52 #18
tak for point , det kan godt lade sig gøre ved at fifle lidt  med alfakanaler  og forskellige filtere i photoshop men umiddelbart fik jeg  det bedste resultat ved at bruge multible

cdc vil du ikke også have et par point ?

Mvh iggi