Avatar billede vampire_x Nybegynder
21. oktober 2003 - 21:20 Der er 4 kommentarer

Gunbound med firewall?

Mit problem er: onlinespillet gunbound kan ikke komme igennem en firewall opsat af min skole, det lader til at der er blokeret for alt andet end windows programmer, da jeg kun kan surfe og bruge ftp, msn og kazaa, men ikke programmer som bittorrent, direct connect, eller stort set alle spil jeg har prøvet at komme online med.

er der en måde hvorpå jeg kan komme til at spille på de porte gunbound bruger (8200-8400) uden at involvere system adminsene?(som nok ikke vil åbne en port så jeg kan spille et spil)
Avatar billede lap Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:32 #1
nej, og hvis der var ville du ikke få et svar her!!
Avatar billede vampire_x Nybegynder
22. oktober 2003 - 20:26 #2
hvorfor ikke? det er jo bare et spil?
Avatar billede lap Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:27 #3
ja, men at vejlede i at omgå noget sikkerhed, som andre (som ovenikøbet har ansvaret) vil være særdeles umoralsk.

Det skal lige siges, at jeg selv ikke er en sådan ansvarlig, men jeg rådgiver dem, så hvis jeg kendte en metode at omgå firewall'en, så ville jeg ikke fortælle det til andre end dem som har brug for informationen - nemlig den ansvarlige.
Avatar billede lap Nybegynder
22. oktober 2003 - 21:30 #4
Så jeg forholder mig egentlig ikke til at du vil spille, surfe eller downloade lovlige (eller ulovlige) ting - jeg forholder mig blot til, at din skole's sikkerhedsansvarlige har opsat et niveau af sikkerhed, som jeg ikke vil medvirke til at omgå (og formentlig heller ikke andre her på eksperten).