Avatar billede surfersinfo Nybegynder
05. januar 2001 - 00:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan Frontpage laves Netscape venlig?

Hej.
Jeg har lige brugt hele julen på at lave mit site om. Endelig var jeg blevet færdig og jeg var egentlig ret godt tilfreds med det. Dette lige indtil at jeg har fået flere henvendelser om at sitet ligner shit i Netscape < 6 udgaverne. ØV ØV ØV!
Det skal siges at jeg bruger Frontpage 2000 til at editere siden med!

FØRT OG FREMMEST: Hvordan skal jeg indstille FP for at det virker optimalt på alle browsere???

Er Frontpage simpelthen bare passé? (og hvad skal jeg istedet bruge - helst ikke FOR kompliceret - dvs notepad!)
Eller skal jeg sk*i*de på Netscape < 6 ?

se evt.:
www.surfersinfo.dk
(Siden vises fint i Netscape 6)

Hilsen den øvlige
Avatar billede jens Nybegynder
05. januar 2001 - 00:38 #1
det er vist muligt at sætte Front Page op sådan at den \"slukker\" for de funktioner der ikke vil virke i Netscape. Om det virker, det ved jeg ikke.

Men jeg vil anbefale dig at vælge en anden editor, f.eks. Dreamweaver ( finder du på http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/ ).

Men det drejer sig også om at du under udarbejdelsen af din hjemmeside skal tjekke den løbende i både Netscape og Explorer ( og gerne i forskellige versioner - 3, 4, 5 ) så får du ikke en så stor overraskelse ;-)

Avatar billede surfersinfo Nybegynder
05. januar 2001 - 00:40 #2
Er Dreamweaver freware eller buyware?
Er den forholdsvis nem at gå til?
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
05. januar 2001 - 00:42 #3
ja ok den er vidst buyable
Avatar billede jens Nybegynder
05. januar 2001 - 00:47 #4
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
05. januar 2001 - 00:47 #5
Ellers ingen forslag til indstillinger i FP2000, som optimerer venligheden over for netscape <6
Avatar billede jens Nybegynder
05. januar 2001 - 00:49 #6
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
05. januar 2001 - 00:52 #7
Ok Jens har du lidt erfaring med FP2000 ?
Har du nogle nyttige trcks?
Avatar billede jens Nybegynder
05. januar 2001 - 00:58 #8
næææ, du spørger efter hvordan du indstille den:

http://support.microsoft.com/support/office/inprodhlp/frontpage/comp006_target_a_web_for_specific_browse.asp

Du spørger efter en anden editor:

http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/

Du spørger om Front Page er passe\':

Jep, det synes jeg. ( har brugt den, men blev klogere )

Der findes ikke nogen vidunderkur til dit problem. Skaden er sket og du må prøve at lave det om - det kan Front Page ikke hjælpe dig med.

Og så lige et svar mere til at afvise ;-)

Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2001 - 10:34 #9
Man kan ikke lave noget Netscape venligt, så læge Netscape ikke virker optimalt. Jeg syntes Deres nye 6 versioner overhoved ikke køre godt nogle steder. Jeg har ind til videre testet dem et par gange, og hver gang er de blevet afinstalleret igen. Gad vide hvad deres brugerandel er efterhånden, nu hvor Opera er kommet i en fri version. Godt for det. Den browser er faktisk mere stabil end Netscape og hurtigere.
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
05. januar 2001 - 10:39 #10
Til kharder
Dvs at du mener at jeg skal se bort fra Netscape?
Avatar billede jwolf Nybegynder
05. januar 2001 - 11:47 #11
netscape stinker.. deres tid er ovre. men der er stadig en del brugere ikke mindst ude i verden. de fleste linux brugere har også netscape. så hvis du laver et site som du regner med bliver meget besøgt er det en god ting at se om det siden kan ses eller om det er helt ad helvede til. du bør lave det så siderne kan ses korrekt, om der så er nogen effekter der ikke bliver vist er der jo så ikke noget at gøre ved.
Avatar billede jwolf Nybegynder
05. januar 2001 - 11:54 #12
fin nok side du har lavet ellers... vil foreslå at du laver alle dine links i 2 rækker i stedet for.. det er lidt uoverskueligt og småt. når man har kigget lidt på siden tænker man.. fint nok.. hvor skal jeg klikke?
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
05. januar 2001 - 12:47 #13
Jeg kan ikke forstå hvorfor at mine billeder i tabeller flyder rundt i tekst og andet godt i Netscape 4.03 ...?
Avatar billede jwolf Nybegynder
05. januar 2001 - 12:48 #14
netscape fatter ikke at vise det ordentligt hvis man bruger en masser tabeller og celler.
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
05. januar 2001 - 12:54 #15
Ok! Vil du anbefale mig bare at fortsætte med FP2000 som hidtil...?
Er FP2000 trods alt venligt over for de fleste browsere?
Avatar billede surfersinfo Nybegynder
07. januar 2001 - 21:33 #16
Hej ALLE
Jeg har lige købt Dreamwaver 4 (Det nyeste prg). Desværre så ser sitet ikke meget anderledes ud i netscape 4.03 end med FP2000.
Det er som om Netscape 4.03 ikke vil læse tabellerne ordenligt + at den ikke rigtig vil rekspektere rammer.
Har i andre samme problemer?

MVH
Erling