Avatar billede dalsgrd Nybegynder
04. januar 2001 - 23:16 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Afspilning af .mov-film under download

Når man ser QuickTime-film rundt omkring på nettet går de som regel igang med at spille inden hele filmen er downloadet. Man kan så hele tiden se den stump man har fået hentet ned. Hvordan gør man det?? Når jeg lægger en .mov-film på min hjemmeside henter den hele filmen, før den begynder at afspille.. Hjælp!
Avatar billede warpsnet Nybegynder
04. januar 2001 - 23:33 #1
Æh, hvis du ser dem med samme program bør du også kunne se dem både fra din egen side og fra andres...Hvad er din side ellers da?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. januar 2001 - 10:17 #2
Du skal gemme din Quicktime film i streaming format via et af følgende programmer:

Eks. på video redigeringsprogrammer:
Adobe premiere, www.adobe.com
Media Cleaner, www.terran.com
Strata Videoshop,www.strata3d.com
Quicktime pro, www.apple.com

/per www.kazoma.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. januar 2001 - 10:18 #3
Hvis det kun er til privat brug, så er Quicktime pro fra Apple den billigste løsning.
Avatar billede warpsnet Nybegynder
05. januar 2001 - 13:41 #4
Doh, ja. Jeg vil dog have lov til at det bedste lige nu er Microsofts MediaPlayer 7, hvor du kan tilføje ekstra bonus-pakker m.m. hvor det i seneste beta version (ver. 8) skulle være 40 % hurtige Streaming!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. januar 2001 - 14:16 #5
Microsoft MediaPlayer bygger på en Apple Quicktime licens, og de har ikke en bonuspakke til Apple Quicktime pro. Men det er sikkert et salgs trick fra Microsoft.
Avatar billede maxburner Nybegynder
07. januar 2001 - 00:48 #6
bedste????? Media Player 7.0 suxx.... den er for langsom og pisse irreterende at køre..

så nej.. 6.4 er og bliver nok den sidste player som bare virker stabilt og hurtigt... ikke noget med alle de fansi trick.. som du ikke kan bruge til noget..

Avatar billede asus_rulez Nybegynder
08. januar 2001 - 11:00 #7
maxburner > Helt enig MP 7.0, er noget fanden har skabt 8-)
Avatar billede warpsnet Nybegynder
08. januar 2001 - 14:13 #8
Jeg mente nu også MediePlayer 8, der skulle være hurtig og fremtiden.
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. januar 2001 - 14:17 #9
Det gøre jo ikke forskell .. hvis den er hurtigere end 7.0, så er vi jo tilbage ved 6.4
Avatar billede warpsnet Nybegynder
08. januar 2001 - 16:50 #10
he he, sludder, men pyt, det kommer i hvert fald an på hvad hvad vi snakker om, hvis det er ASX, så er det i hvert fald meget hurtigere end noget vi har set før, ikke?
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. januar 2001 - 21:50 #11
asx????
Avatar billede warpsnet Nybegynder
08. januar 2001 - 21:53 #12
Det nye (streaming)format som man kan se fx videoer i, i medieplayer, det tager blot ca. 1 min før du kan køre en video med britney spears på 4, 5 min. Genialt!
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. januar 2001 - 21:57 #13
øhhh.. ok... jeg tror at grunden jeg ikke rigtigt jeg har hørt om det, at jeg nok ikke kan acceptere kvaliteten istreaming.. ..

Er det til nettet vi snakker om den der format??
Avatar billede warpsnet Nybegynder
08. januar 2001 - 22:01 #14
Ja...
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. januar 2001 - 22:04 #15
1 min? det er jo ikke streaming...

Betydning i Streaming, er det ikke realtime play, mens filmen loades fra nettet???
Avatar billede warpsnet Nybegynder
08. januar 2001 - 22:06 #16
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. januar 2001 - 22:10 #17
ok.. jeg bøjer mig.... men med 33k... så hakker det bare lidt for meget ...
Jeg håber at min bestilite 512/512 kommer op og køre imorgen efter teleDK besøg for 4. gang... denne gang trækker det kablet op på facaden...op på 4.. *GGGG*

men jo, efter 10 sek.. så starter streaming...

Kan man pakke film klip i premiere???

Tænkte selv at have nogle klip liggende på serveren???
Avatar billede warpsnet Nybegynder
08. januar 2001 - 22:15 #18
Egentlig bør det køre over en RTSP-server for at det bliver rigtig godt, men ellers kand et gøres sådam: (Burde få point, he he)
<OBJECT ID=\"MediaPlayer\" width=320 height=240
  classid=\"CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95\"
  codebase=\"http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=,1,52,701\"
  standby=\"Loading Microsoft Windows Media Player components...\"
  type=\"application/x-oleobject\">
  <PARAM name=\"FileName\" value=\"mms://myserver/mypath/myfile.asf\">
  <EMBED type=\"application/x-mplayer2\"
    pluginspage=\"http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/Products/MediaPlayer/\";
    SRC=\"mms://MINSERVER/STI/MINVIDEO.asf\"
    name=\"MediaPlayer\"
    width=320
    height=240>
  </EMBED>
</OBJECT>
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. januar 2001 - 22:21 #19
jeg tænkte mere om man kan gemme i asx format som du omtaler i premiere 6.0
eller skal jeg bryuge andet program til det..

og jo du fortjener points for det *GGG*
Avatar billede warpsnet Nybegynder
08. januar 2001 - 22:31 #20
http://msdn.microsoft.com/workshop/imedia/windowsmedia/tools/tools.asp
Her er der \"On-Demand Content Production\", som du blot henter, der kan konvertere til ASF!
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. januar 2001 - 22:36 #21
how jeg havde selv Media tools 4.0 liggende og der følger jo encoder med jo.. det tænkte jeg ikke over...
Avatar billede warpsnet Nybegynder
08. januar 2001 - 22:37 #22
Hmmm, bittert, ingen point så :-) ??
Avatar billede maxburner Nybegynder
08. januar 2001 - 22:42 #23
tjo.. jeg kan godt give dig en lille shat.... nu har du jo hjulpet mig lidt...

jeg opretter lige....
Avatar billede warpsnet Nybegynder
08. januar 2001 - 22:44 #24
he he, ja ja...
Avatar billede morgel Nybegynder
27. januar 2001 - 02:34 #25
Hva\' er nu den af, - asx ??? - jeg troede lige at asf var formatet, - men nu taler I pludselig om asx (hva\' står forkortelsen for ?)
Avatar billede warpsnet Nybegynder
28. januar 2001 - 13:28 #26
Asx er blot en genvej til en asf fil