Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:50 Der er 15 kommentarer

Ny computer, fejl i installering

Jeg har for nylig købt og samlet en computer for min fætter. Alt virkede fint første gang (overraskende nok...) med spil og det hele. Nu har han så ringet og klaget... Problem: Hans elskede Heroes of Might and Magic 3 og 4 virker ikke! De vil ikke installeres. Det samme med Championship Manager 4 (og her gik han helt amok... ;) ), bortset fra at det kunne godt installeres, men ikke spilles.
Jeg har en idé om at skyldes hans hardware, da spillene virker fint på min computer.
Nogen der har en idé til at få det til at virke?

Hans Computer:
P4 2,6 GHz FSB800
Bundkort Asus P4P800
2x512 Corsair Dual-DDR PC3200
WD Raptor 36,7 Gb SATA
ASUS GeForceFX 5900 128Mb RAM
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 16:01 #1
har du alle updates fra win
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:02 #2
Nej, han har ikke internet, så det er lidt svært... Men kan det gøre det??
Avatar billede tumebone Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:05 #3
nej, er alle spillne lavet til winxp???
eller skal i ind og få spillet til at tro det køre win98.
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 16:08 #4
du kan jo brænde dem ned på en cd og installere dem den vej
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:08 #5
Jeg ved ikke om de er lavet til det, men jeg har WinXP og der kører de fint :)
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:09 #6
Hvordan brænder jeg opdateringerne ned?
Avatar billede tumebone Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:12 #7
det tror eg ikke man kan.
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 16:15 #8
Det bliver svært men måske hardiverse PC blade har dem med på deres CD-rommer, ellers skal de hentes og brændes fra nettet
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:18 #9
Ja, jeg kan godt hente dem, men kun fra WindowsUpdate, og så kan de ikke lægges ned på CD...
Der er ikke en URL hvor man kan hente dem fra?
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 16:21 #10
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:33 #11
Ok, jeg prøver så snart det er downloaded og jeg har mulighed for at besøge ham.
Men jeg er kommet i tanke om at jeg heller ikke har opdateret endnu (har formateret for nylig...), men spillene virker stadig hos mig... Så på den måde tror jeg ikke at fejlen skal findes ved WinXP (for en gangs skyld... ;) ).
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 12:38 #12
hvordan går det
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
03. november 2003 - 15:33 #13
Hov, havde helt glemt det :D  Vi installerede opdateringerne, men det hjalp ikke, så det VAR ikke det.
Ellers nogen forslag?
Avatar billede ird Praktikant
06. december 2003 - 10:51 #14
Mon snart dy fik tid til at lukke her eller give feedback, så vi ved om problemet blev løst!???
Avatar billede jenschr.dk Nybegynder
06. december 2003 - 13:47 #15
Det er stadig ikke blevet løst (som det også fremgår af min forrige kommentar...), så det næste skridt er formatering og geninstallering. Det tager som regel tid og det har jeg ikke meget af pt... Det betyder ikke at jeg ikke vil hilse nye forslag velkommen! Min fætter brokker sig stadig, men han har da heldigvis selv travlt med skolen...
Andre spil der ikke virker: Red Alert 2 og et andet som jeg ikke lige kan huske...