Avatar billede gnom Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af D-link 614+ og DWL 900AP

Min nabo har en 614+ og jeg har en 900AP+, men vi kan ikke få dem til at se/virke, selvom de står i samme rum. Det er jo lidt nemmere end at skulle løbe frem og tilbage.
D-Link skriver de skulle fungere, bare ved at tænde dem.
De har samme SSID og kanal.
614+ kører DCHP. 900Ap+ er der ikke gjort noget ved.
Avatar billede renehinsch Praktikant
21. oktober 2003 - 15:47 #1
614+ har ikke bridge support. Hvilket vil sige at den ikke kan køre AP til AP.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
21. oktober 2003 - 17:15 #2
Selvfølgelig gør den det.....

Gå i opsætning på 900AP+
Advanced->Mode->Wireless Client
I "Remote AP MAC" indsætter du 614+'nerens WLAN MAC adr. uden : eller - imellem.

I Home->Wireless indsætter du 614+'erens SSID

Sluk dem begge.
Tædn først 614+, og vent indtil lamperne lyser. Derefter tænder du 900AP+
Avatar billede renehinsch Praktikant
21. oktober 2003 - 17:37 #3
bjuhl> tak så lærte jeg også lidt. Har kun arbejdet med en 614+ og der er ingen angivelse af remote AP MAC.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
21. oktober 2003 - 17:41 #4
Det kan også godt være det ikke er en rigtig bridge, men det burde virke alligevel. For det er rigtigt at 614+ ikke har bridge opsætning i setup.

Så man kan nemt farer vild.
Avatar billede gnom Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:03 #5
Har nu prøvet dette... Der er også kommet gang i LED'en på Wireless på 900AP+, men kan stadig ikke se hinanden???
Avatar billede bjuhl Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:21 #6
Prøv at bruge LAN MAC fra 614? istedet for.

Men du er nød til at koble 900AP til din PC via kabel. Den kan ikke både fungere som klient til 614+ og klient for din pc på samme tid.
Du kan kun flytte signalet en gang trådløst.

Normalt hvis man har mange AP'er, så er de forbundet via kabel, og så kan PC'er (klienter) logge på dem trådløst. Det du gør her, er at gøre dit AP til klient istedet for din PC. Men så er du nød til at koble den til via kabel.
Så det du egentlig gør er at bruge 900AP som et externt trådløs netkort.
Du kunne have købt et trådløst netkort istedet.....

Er du med så langt???? :-)
Avatar billede gnom Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:29 #7
Ja, jeg er med så langt.
Min 900AP+ er koblet til en swits, da jeg har flere PC'er koblet sammen i huset.
Det er så meningen at naboen og jeg så skal kunne spille og lign.
Vi kan ikke gøre det med kabel, da vi så skal under vejen.*S*
Har prøvet 614+ LAN MAC, det ændrer ikke noget.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:36 #8
Har du Uplinket den i switchen.

Du kan prøve om du kan fange Routeren 192.168.0.1
Avatar billede bjuhl Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:38 #9
Sengetid....

Held og lykke
Avatar billede gnom Nybegynder
21. oktober 2003 - 22:42 #10
Til Bjuhl. Hvad mener du med at sætte 614+ SSID  i HOME->Wireless.????
Avatar billede bjuhl Nybegynder
22. oktober 2003 - 08:11 #11
I 900AP skal du bruge det samme SSID som du bruger i 614+

Jeg mener det er under ->Home->Wireless i 900AP setup.

Du skal selvfølgelig også tjekke at de bruger samme kanal, og at der ikke er webkryptering slået til i nogen af dem. (det kan man altid tilføhje senere når man har fået det til at virke)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
22. oktober 2003 - 08:11 #12
Prøv også uden Switch, med 1 PC direkte til AP
Avatar billede gnom Nybegynder
25. oktober 2003 - 11:01 #13
Har prøvet alt det du skriver.
Jeg kan nu se den anden PC'er, men har ikke adgang til netværket.
Vi har delte filer og mapper, men aligevel kan vi ikke komme på...
Avatar billede bjuhl Nybegynder
25. oktober 2003 - 13:12 #14
Så virker det trådløse jo.... Positiv

Hvad har du af OS?

Hvis du kører XP, så prøv at gi begge PC'er samme brugernavn og password. (brugerkonto)
Avatar billede gnom Nybegynder
25. oktober 2003 - 19:52 #15
Naboen kører XP på sine maskiner og jeg kører xp Pro på den ene og Windows 2000 Pro på den anden
Avatar billede gnom Nybegynder
25. oktober 2003 - 20:56 #16
Nu ser det ud til at virke.
Jeg kan se og åbene filer/mapper på naboens maskine.

Tak for hjælpen
Point går til bjuhl.