Avatar billede rasmusv Nybegynder
04. januar 2001 - 22:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mit DVD drev spytter mine CD-er ud!

Mit nye Pioneer 105s DVD-drev vil ikke læse mine CD-er. Den spytter dem bare ud igen. Jeg har indstalleret de nyeste drivere og drevet står som 2nd slave...
Jeg køre Windows ME...og har i øvrigt 3 HD tilsluttet.
Jeg håber der er nogen der vil hjælpe!
Avatar billede rasmusv Nybegynder
04. januar 2001 - 22:40 #1
HJÆLP
Avatar billede teknik Juniormester
04. januar 2001 - 22:41 #2
Altså du lægger en cd i...lukker skuffen...og den kommer ud igen \"spontant\".

Og vi taler om alm CD med data/musik...ikke om DVD film
Avatar billede teknik Juniormester
04. januar 2001 - 22:43 #3
Er dit CD/DVD drev vist i \"denne Computer
-Har du lige installeret drevet, eller er det et problem som er opstået senere
Avatar billede teknik Juniormester
04. januar 2001 - 22:44 #4
..Din Secondary Master...er den af typen, som kræver speciel \"Slave Present\" Jumpering, når der er \"Slave\" tilstede (fx. IBM) - og står den ( i givet fald) til \"Master slave present\"...
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
04. januar 2001 - 22:58 #5
Har haft det samme problem med mit gamle pioneer mange til det du har. Det var gasnke enkelt ødelagt, men min et års garnti dækkede stadig så jeg fik bare et nyt magen og det fungere gansk fint. Jeg kunne forstille mig at pioneer har lavet en bunk drev med fejl i som så er kommet på markedet. Men ved det ikke det eneste du kan gøre (da jeg tror du har nøjagtig samme problem som mig) er at gå ned med det og brokke dig.

- Kristian
Avatar billede teknik Juniormester
04. januar 2001 - 23:04 #6
>>Datadezign  .....det slap du godt nok nemt om ved ;-)
Men det lyder faktisk rigtigt fornuftigt

....eneste alternativ jeg lige kunne finde på var

Virus !! - kør evt. en Virusscanner
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
04. januar 2001 - 23:17 #7
Det er mit bedst svar da jeg selv har : Pioneer Dvd-Rom 105 (12x) og det nøjagtige sammen problem kom til mig lige da jeg havde købt Diablo II (Trælst) Men der kan være mange andre ting der er galt : Tjeck ledninger (strøm,data), tjeck drivere (ikke at jeg tror de hjælper men man ved aldrig) eller Køre virus program (som teknik foreslog)

Men jeg tror det er fordi det er et slotin drev vi har at det er gået i stykker (gribe armne inden i kan ikke holde til et for stort tryk, men ved ikke om det er dette der er sket men mit men det virkede ikke og de byttede det gladeligt i Zitech.

- Kristian
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
04. januar 2001 - 23:26 #8
Ergo mit svar pil dit dvd drev ud og gå ned til din forhandler med det.

- Kristian
Avatar billede teknik Juniormester
04. januar 2001 - 23:33 #9
>>Datadezign... det var Ironisk ment...Dit svar er 100% i orden..
jeg var bare ked af, at du \"uden besvær\"...fordi du kendte drevet...kunne servere et svar, som nok er 5-10 gange så sandsynligt som det bedste jeg lige kunne hitte på.

Hvis det her var \"Oddset\",  - så ville jeg helt sikkert holde penge på dit svar som vinder ;-))
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
04. januar 2001 - 23:53 #10
Tak tak

- Kristian
Avatar billede rasmusv Nybegynder
05. januar 2001 - 07:19 #11
Nu må vi se hvad supporteren siger... så skal jeg nok afgøre hvem der har ret!
I skal have tusind tak for hjælpen!!!!!!
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
05. januar 2001 - 07:40 #12
Det var en fornøjelse Rasmus V.

- Kristian
Avatar billede codemann Nybegynder
05. januar 2001 - 08:01 #13
Det er fordi du er grim...!!