Avatar billede silje Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken pc skal jeg velge?

Nå har jeg gitt opp min gamle pc... Har fikset meg en avtale, så nå får jeg ny! wohhoooo ^^,

Nå har jeg da maks 5000 kroner å bruke... pcen skal brukes til internett og kanskje litt spilling innimellom.
Jeg har så langt funnet 2 stk. som jeg synes ser okei ut... http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=102829&urlAction=details

og

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=41650&t=882&l=3&AvdID=3&CatID=9&GrpID=99&s=pl

...lurer på hva dere synes, eller/og om dere har noen andre forslag...

Jeg bor i Norge, men 5000 norske og 5000 danske er det vel kanskje ikke så stor forskjell på (?)

:)
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:03 #1
jeg vil foreslå at du samler din computer selv eller får nogen du kender til det... så vil du få en del mere ydelse for samme sum penge :)

www.edbpriser.dk/hardware.asp
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2003 - 14:04 #2
Hej .. fedt du får ny pc, men ærgerligt med den gamle!
Den første indeholder ingen software, hvor den anden både indeholder Windows XP og Microsoft Works... Hvis du ikke har brug for softwaren, ville jeg købe den første.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2003 - 14:05 #3
thecoder.dk> jeg giver dig ikke ret. Fordelen ved at købe en samlet pc er også at hardware komponenterne er testet sammen, og man så er sikker på en lidt mere stabil pc. Desuden er det meget få penge man efterhånden sparer på at samle pc'en selv! Ofte kan det endda resultere i det modsatte: at det bliver dyrere!
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:56 #4
så vidt jeg kan se er der ingen skærm så jeg kunne godt samle en nogenlunde P4 med 512 mb ram for den pris
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2003 - 15:28 #5
thecoder.dk - Så kunne du jo være rigtig flink at komme med et bud på sådan en løsning for de 4400,- DKK hun max vil bruge.... :o)
Avatar billede silje Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:54 #6
ja, thecoder.dk - hvordan får man det til? :)
synes det virker å faktisk bli dyrere når man setter sammen selv, som rubbersoul også sier.. hadde jeg visst hva jeg skal gjøre, kunne jeg kanskje våget å sette sammen en selv, 100% selv, mener jeg, men så er ikke kunnskapen på dette området så veldig god.

men det blir bra med ny pc, ja :)

trenger jo ingen skjerm... og heller ikke tastatur og mus, men finner kun pakkeløsninger som inneholder tastatur og mus.

så en til her, da...

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=yo7VFxW55XrVFCos8P8W9hadhZBDLaGlKsE=?ProductID=PiXD4QjoBW4AAAD3w0GNUq99&CatalogCategoryID=iSoKBymfZfIAAADrPAJUz9A_&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text

hva synes dere?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2003 - 16:05 #7
Du får mere for pengene ved en af de første du nævnte; grafikkortet er ikke ret kraftigt, og harddisken er lille og langsom på den sidste du nævnte.
Avatar billede silje Nybegynder
21. oktober 2003 - 17:58 #8
takk... :)
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2003 - 08:12 #9
Selv tak.

Husk at lukke dine spørgsmål.. Opret et svar selv, og giv dig selv points. Held og lykke med dit pc køb :)
Avatar billede silje Nybegynder
22. oktober 2003 - 10:20 #10
Åh, så det er sånn man skal gjøre...

Så snill du er. I dag skal jeg UT og se etter en pc, så da får vi se hva som skjer... ha en fin dag :)
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2003 - 10:21 #11
Tak. U 2 :-)