Avatar billede mb1000 Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Låse vinduer

Kan man "låse" størrelsen og placeringen af vinduer (åbne programmer) på skrivebordet? Jeg ønsker at have flere programmer kørende ved siden af hinanden (ikke overlappende) for et bedre overblik.

Håber I kan forstå, hvad jeg mener.

På forhånd tak for svaret
Avatar billede resten Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:21 #1
Hvis du klikker på firkanten "maksimer" og så selv trækker vinduet til den størelse du selv ønsker beholder den størelsen på de vinduer du arbejder med.
Avatar billede mb1000 Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:34 #2
Jeg tænker mere på f.eks. et program der kan dele skærmen op i 2 eller 3 eller sågar 4 dele - svarende til at man har flere skærme på PC'en.

Når jeg maximerer min IE får jeg ikke lov til at "trække" størrelsen - det kan jeg når den ikke er maximeret.
Avatar billede senik4u Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:41 #3
Er der ikke et program der hedder Vituel desktop? Er det noget i den stil?

Håber det er til nogen hjælp
Avatar billede resten Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:01 #4
Du skal også minimer dine programmer så kan du også trække størrelsen ud så den passer til feks 4 stk åbne.
Avatar billede mb1000 Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:25 #5
- problemet er bare at nogle af programmerne åbnes i "faste" størrelser og dermed ikke kan ændres i størrelse. Virtuel desktop kunne være løsningen - jeg troede bare, at man måske kunne gøre det direkte i XP uden hjælp fra andre programmer.
Avatar billede cp1 Nybegynder
21. oktober 2003 - 19:59 #6
det her freeware program "Winsize" ka gøre det
du ka læse her http://aroundcny.com/technofile/texts/tec080199.html
og hente her http://aroundcny.com/technofile/texts/winsize.zip
bruger det selv og det køre fremragende :))
og ellers er der jo denne ting fra Microsoft
Virtual Desktop Manager Manage up to four desktops from the Windows taskbar with this PowerToy.hentes her http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
Avatar billede mb1000 Nybegynder
22. oktober 2003 - 11:41 #7
Super cp1 - vil du lave et svar så du kan få dine points?
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:07 #8
;)