Avatar billede godtsaa Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Uendeligt antal kolonner ?

I Excel er der som standard et antal kolonner startende med "A" og sluttende med "IV" i alt 256 kolonner. Er det ikke muligt at oprette flere kolonner ? F. eks. hvis man skal oprette en projektkalender, der strækker sig over et år, altså 365 dage ( een kolonner for hver dag )
Avatar billede b_hansen Novice
21. oktober 2003 - 10:08 #1
nej.
Avatar billede b_hansen Novice
21. oktober 2003 - 10:09 #2
Skal du bruge flere kolonner, skal du overveje at skifte regneark til eksempelvis Quattro Pro, hvor du kan få væsentligt flere kolonner.

Ellers må du overveje, om du ikke kan få lagt dit regneark ned, så du har én dag pr. række, og så dine data udad i kolonnerne.
Avatar billede x-lars Novice
21. oktober 2003 - 10:09 #3
Avatar billede godtsaa Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:22 #4
Desværre giver det ikke den samme overskuelighed at lægge regnearket ned, den mulighed har jeg haft overvejet. Det vigtige for mig er at kunne overskue tidslinien. Men ellers tak for hjælpen :-)
Avatar billede b_hansen Novice
21. oktober 2003 - 10:28 #5
så kan du eventuelt overveje at løse opgaven i Access *S*
Avatar billede godtsaa Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:31 #6
Hmm... Ja men jeg er bare en spadser til Access, så det...
Avatar billede b_hansen Novice
21. oktober 2003 - 10:36 #7
Så ville jeg alvorligt overveje at skifte til Quattro Pro. Der er nemlig en meget stor grad af sammenfald mellem formler i Excel og Quattro Pro, og QuattrO Pro kan læse langt de fleste Excel-filer, incl. makroer....
Avatar billede bak Seniormester
21. oktober 2003 - 11:32 #8
b_hansen -> kan access klare mere end 256 kolonner ?  :-)
Avatar billede b_hansen Novice
21. oktober 2003 - 11:33 #9
Nå ja.... ok.... lille detalje .... *SS*

Men igen har du ret bak! Access kan selvfølgelig ikke klare mere end 265 kolonner.