Avatar billede katrinehansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:05 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Browser cleaner?

Er der nogen der ved om man kan købe (cd-rom) en browser cleaner i pc-forretningerne?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2003 - 09:11 #1
Hvad mener du med en Browser cleaner?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:19 #2
en der definitivt rydder alle de internet sider man har besøgt for det er jo ikke nok at gøre det i temp. internet files.
Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2003 - 09:37 #3
Nææhhh du skal da også slette cookies m.v. - mappen med temporary interfiles er da også god at tømme manuelt.

Ellers kan programmer som Ad-aware og SpyBot være fine at køre, da de sletter diverse spionprogrammer, lukker lidt huller m.v.
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2003 - 09:44 #4
Vi kan da lige tjekke din PC for skidt.
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

For at holde skidtet ude af din PC, kan du hente flg. programmer:
Spywareblaster, Spywareguard, IE-Spyad og Empty Temp Folders, dem finder du, sammen med danske vejledninger her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Læs især om IE-Spyad, så du får det fulde udbytte af dette lille geniale program.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:45 #5
hvad med browsercleaner.com er den pålidelig?
Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2003 - 09:46 #6
Fortæl os lige baggrunden for dit ønske om at browsercleane din pc !
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:47 #7
hjemmeside ejere skal ikke kunne se hvor jeg surfer eller har surfet
Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2003 - 09:52 #8
det kan du ikke undgå helt - din IP-adresse afslører dig også (det er bl.a. den som BSA benytter til at fange pirater med)

Følg derfor fromsejs råd - hen er en haj til dette område !!

Men brug også det gratis program Ad-Aware som du også finder på linket herover - husk at opdatere den lige efter installation vha det indbyggede opdateringselement. Det finder lidt andre ting end SpyBot
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2003 - 09:53 #9
Har du et link?
Den jeg har fundet udfra de oplysninger koster 60$ og kan ikke noget Empty Temp Folders ikke kan.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:54 #10
de må godt se jeg har været på deres side men ikke på andre sider som ikke vedkommer dem?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:56 #11
f. eks. hvis der er nogle internet sider jeg har været på, men som jeg gerne have 100 % væk fra min computer - det gør temp. internet files ikke 10 % de ligger stadigvæk gemt på computeren et eller andet sted, skal jeg virkelig formatere hele computernen for 100 % alt slippe af med dem?
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:57 #12
rettelse: der skal stå 100 % efter "temp. internet files"
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:58 #13
og ikke 10 % - som skrevet
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2003 - 10:00 #14
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#emptytemp
Kig på den her, den kan alt det du ønsker.
Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2003 - 10:01 #15
Det der er vigtigst at slette er de elementer som fortæller videre (spywaren) hvor du har været. Derfor vi jeg mene at du er godt garderet ved at benytte især Ad-Aware og SpyBot, som netop renser for disse Spyware-elementer.
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:14 #16
renser den også sider HAR VÆRET på?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2003 - 10:23 #17
Ja, hvis du tilføjer mappen ´History´ bliver den tømt når du logger af, og EmpRunner har kørt.
Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2003 - 10:23 #18
JA, programmerne renser / fjerner de elementer som sender oplysningerne videre - dvs. fjerner/renser for spyware der videregiver oplysninger hvilke sider du har været på.
Avatar billede arlet Juniormester
21. oktober 2003 - 10:29 #19
samt du kan få den til at slette cookies hvert 5. minut. Du kan så tilføje de sider, hvor du skal gemme log ind oplysninger...

men følg fromsej råd og indstaller det, så kan du se hvor godt programmet er...
Avatar billede katrinehansen Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:02 #20
men løser en formatering af computeren ikke dette problem?
Avatar billede fromsej Praktikant
21. oktober 2003 - 12:03 #21
Jo, men det er da ret drastisk hvis du bare vil have slettet Temp filer og History.
Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2003 - 12:05 #22
Jo det løser problemet for en stund - men når du igen går på nettet så kravler diverse spyware ind til dig igen - og så har du igen problemet.

En formatering af computeren er kun relevant hvis din PC ikke kører optimalt længere (er langsom, laver fejl o.s.v.)
Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2003 - 12:08 #23
læs forsiden af http://spywarefri.dk/  under overskriften "Hvad siger du til uindbudte gæster?" - det forklarer mere ...  brug derfor de programmer:
Spybot
Ad-aware
Avatar billede magictouch Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:58 #24
Samtidig kan du prøve med-track eraser: http://www.cuteshield.com/
Avatar billede magictouch Nybegynder
23. oktober 2003 - 06:37 #25
Har det hjulpet:-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. oktober 2003 - 10:22 #26
Lidt respons ville være venligt:)