Avatar billede kjv Nybegynder
20. oktober 2003 - 23:26 Der er 3 kommentarer

Zip(PC) til mac?

Hej

Jeg har lige fået tilsendt zip fil tilsendt og skal bruge den på en mac? Quark eller Illustrator lign. - Hvordan klarer jeg den? Skal jeg have den tilsendt ukomprimeret? eller
Avatar billede Jman Praktikant
21. oktober 2003 - 01:33 #1
En ZIP-fil er en PC-komprimeret fil, som du ikke kan pakke ud på Mac, med de gængse værktøjer.
Du skal enten have den ilsendt ukomprimeret eller pakket som .sit, .img, .dmg eller lign.
Hvor meget fylder den ? Jeg kan evt. pakke den ud for dig og pakke den igen på en mac
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. oktober 2003 - 07:47 #2
Du kan sagtens pakke en zip fil ud på Mac. Du kan også pakke en zip fil, og sende den fra Mac.

Link til software: http://www.aladdinsys.com/mac/index.html

Softwaren til udpakning er gratis.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. oktober 2003 - 07:49 #3
Direkte link til download af udpaknings software: http://www.stuffit.com/cgi-bin/stuffit/stuffit_loginpage.cgi?standardmacexp

/per