Avatar billede lenaj Praktikant
20. oktober 2003 - 23:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Svært at vælge

Hej igen,
Jeg har være inde på siden før omkring råd ifm køb af bærbar computer.
Nu ligger valget på en Acer 290 eller en Acer 1353LM. Pris ca. 11.000,-.
Nu ser jeg idag Aldi reklamere for en Medion 2,8 Ghx Intel Mobile Pentium 4 Processor, 60 GB, 512 MB, 4xUSB 2.0, Wireless, 15" skærm, DVD/CD brænder pris. 12.000,-.
Ud af disse 3 bærbare er jeg bare sådan i vildrede omkring valget. Jeg vil gerne være godt stillet til fremtiden da jeg ikke forventer at skifte foreløbig.
Glæder mig til at høre fra jer
Lena
Avatar billede connie Nybegynder
20. oktober 2003 - 23:39 #1
Den Medion hos Aldi har bedre specifikationer til prisen i forhold til de andre du nævner efter et hurtigt tjek på nettet. Problemet med Aldi er bare at man næsten skal være skrevet op hver gang at de har et PC tilbud, for de bliver revet væk (det er min erfaring).
Avatar billede egidiussen Nybegynder
20. oktober 2003 - 23:39 #2
Hejsa
Jeg er ikke så meget inde i market for bærbare computere, men jeg ved at de computere fra ALDI er ret gode. Du skal desuden sørge for at købe en med P4 northwood processor og IKKE Celeron.
Efter at have kigget på alle 3 modeller, så vil jeg anbefale den fra ALDI pga. processoren.

Skipper
Avatar billede connie Nybegynder
20. oktober 2003 - 23:43 #3
Så et hurtigt smut forbi Aldi er et godt tip :)
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
21. oktober 2003 - 00:00 #4
Tjek om grafikkortet har selvstændige ram eller deler med ramblokken... hvis de deler er det SKIDT!.. desuden... overvej kvaliteten af de produkter for uanset hvad kan vi ikke komme uden om at det ikke er kvalitetsbærbare... mit råd vil til hver en tid være at købe en kvalibærbar fra IBM helst eller HP-compaq..

Jeg mener at det bedste helt uden tvivl vil være en af Apples bærbare da det er et fuldstændig integreret system, lækkert design og superlækker og professionel software osv. men det kræver selvfølgelig man er frisk på lidt forandring...

i hvert fald... køb en kvali ... specifikationer er et men reel holdbarhed er en anden sag (kvali'en er bedst selvom de andre har 2,8 ghz processorer og den anden har en 1,3 ghz)! Tænk på batterilevetid... tænk på hvor meget af den processorkraft du reelt vil få brug for, tænk på støjniveau... osv!

Held og lykke :P

/Christian
Avatar billede michael2004 Nybegynder
21. oktober 2003 - 00:00 #5
efter at have kigget lidt på de tre moddeler så ville jeg klart vælge at stille mig i kø tidligt på onsdag foran den nærmeste ALDI !!!

hurtig processor masser af ram en pæn stor HD i forhold til at det er en bærbar
gode programmer og ikke mindst et pænt design.

PS: har noteret mig at der står "service hotline" inde på Aldi´s
    hjemmeside.
    hør dem lige ad hvordan og hvorledes m evt reperationer !!!
    just in case....
    "men jeg ved også at "aldi computere" er OK!
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2003 - 00:08 #6
Hej Lena...

Har selv siddet og luret lidt på den bærbare fra ALDI.
Kan kun tilslutte mig de 2 øvrige "x-perter" - tilbuddet fra ALDI er slet ikke så tosset endda.

Gode specifikation - hurtig processor, godt grafikkort, masser af RAM med USB-pen, indbygget trådløs netværksadgang (perfekt, hvis eksempelvis du er studerende og skolen tilbyder trådløs adgang) Stor software pakke m. massr af guf og nyttige ting.

Har kigget nærmere på tastaturet også - ser ud til at tasterne sidder rimelig fornuftigt..Tag f.eks. del-tasten der skal ikke bruges en ekstra tast for at bruge den...
(Har netop været på besøg hos en kammerat, hvor delete-tasten skulle aktiveres ved samtidigt at trykke på 2 andre taster - ikke særlig smart til en tast der bruges så ofte!)

Held og lykke

Eneste krav er at du møder op i god tid v. den nærmeste ALDI...!

Held og lykke.
Avatar billede donnoer Nybegynder
21. oktober 2003 - 02:33 #7
Hej Lene...

En af mine venner har næsten lige købt de fra Aldi... Og den er han meget glad for...

Sååå Den kan jeg kun anbefale.....
Smiler
Avatar billede lenaj Praktikant
21. oktober 2003 - 12:28 #8
Tak for alle jeres svar,
Nu
Avatar billede connie Nybegynder
21. oktober 2003 - 23:02 #9
Hvis andre her har fået idéen om at købe omtalte model fra Aldi er det om at stå tidligt op torsdag morgen, der ser ud til at der bliver "run" på! http://www.eksperten.dk/spm/417069
Avatar billede connie Nybegynder
21. oktober 2003 - 23:03 #10
torsdag = onsdag!