Avatar billede kennot Nybegynder
20. oktober 2003 - 17:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Harddisk fungerer ikke

Min comp kan ikk starte min harddisk når den står som master så siger den at jeg skal insætte systemdisk og trykke enter. Så når jeg prøver at starte den med slave så kommer den frem med noget hvor der står:

*** STOP: 0x0000007B (0x818AA3B0, 0XC000014F, 0X00000000, 0X00000000)
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Hvis det er første gang, du ser denne fejlmeddelse, skal du genstarte computeren. Hvis fejlen kommer igen, skal du gøre følgende:

Kntroller din computer for vira. Fjern eventuelle nyinstallerede harddiske eller harddisk-controllere. Kontroller, at din harddisk er korrekt konfigureret og termineret.
Kør CHKDISK /F for at kontrollere harddisken for fejl, og genstart derefter computeren.

I din manual, kan du finde flere oplysninger om håndtering af fejlmeddelser....!

Og fejlen bliver ved med at komme når jeg genstarter så jeg er helt lost. Min harddisk er kun 1 måned gammel idag...
Avatar billede nielsenp Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:26 #1
Har du lige haft formateret eller er der et os på disken? Jeg havde et lignene problem forgodt en måned siden efter jeg havde udskiftet det meste af min comp.

Da jeg skulle starte igen viste det sig at mit OS var fucked op. Jeg var så heldig at jeg også havde købt en ny HD, så jeg installerede bare nyt OS på den så jeg slap for at formatere den anden...

Så få dig en bootdisk, formater "svinet", og installer nyt OS igen...

Andre bud der er lettere?
Avatar billede kennot Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:38 #2
Hmm for mig lyder det som om at jeg kan undgå at formatere mig hd eller hva ??
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
20. oktober 2003 - 20:37 #3
Hmm, prøv lige at jumpe din HD til cs ( cable select ). Desuden vil jeg da gerne vide hvad det er for en HD, hvilken kapacitet den har, og alt hvad du kan finde om den.