Avatar billede kathe Nybegynder
20. oktober 2003 - 17:22 Der er 7 kommentarer

Computer starter når telefonen ringer

Kan nogen forklare mig, hvorfor min computer starter, når telefonen ringer.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2003 - 17:27 #1
Noget i bios, ang modem.
Avatar billede kaptajnb Nybegynder
20. oktober 2003 - 17:27 #2
Der er garenteret fordi du har en af flere ting igang:

1. Du er formodentlig på nettet via en telefonlinie
2. Du har en faxclient, der er sat til at starte comp. op når der kommer opkald til faxen - som er det samme som dit telefonnummer...

Hvis dette er rigtigt 'gættet' skal du åbne dit faxprogram, gå i indstillinger eller tools og klikke den option af der gør at din comp. starter ved indgående opkald.

Hvis ikke ovenstående er tilfældet skal der nok lidt mere info til for at løse dit problem - prøv at beskrive hvad det er der sker osv.

/KaptajnB
Avatar billede kaptajnb Nybegynder
20. oktober 2003 - 17:30 #3
eller 3 (som kimz siger).:

Du har sat dit bundkort til 'wake on lan' ell. 'wake on modem'... Dette kan rettes ved at holde delete nede under opstart og fjerne denne option i den rigtige menu i bios'en... Husk at gemme før du afslutter dine rettelser i bios'en.

/KaptajnB
Avatar billede kathe Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:03 #4
Jeg har været inde i kontrolpanelet, og set at der ingen fax er installeret så ??

Hvad er den mest sikre måde at rette i bios.
Avatar billede tubber Juniormester
20. oktober 2003 - 18:05 #5
Der er ingen måde der er mere sikker end andet, men ændre du wake on wan/lan/modem til diable så sker der ikke det store.....

/Tubber
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:33 #6
ja ind i bios og disable WAKE ON RING  / WAKE ON MODEM...

Hvis dit modem er externt, så sku det være nok du slukker det når du ikke bruger det.....
Avatar billede michael2004 Nybegynder
21. oktober 2003 - 00:36 #7
der findes programmer "sensore" der starter pc´er bare vedberøring MM.

har en kammerat hvis Computer startede når hans kat sprang op på pc bordet !
har ikke navnet på (hardware/software) der var skyld i dette.
men det skulle være lige til at slå fra !
prøv et ellerandet sted i kontrol panelet !!!