Avatar billede meltinis Nybegynder
20. oktober 2003 - 17:02 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Søgeord til søgemaskine i kildekoden

Jeg har fået at vide at kan i sin kildekode kan skrive nogle ord som søgemaskinerne benytter til søgningerne?
Er det rigtigt? Skal man skrive noget bestemt som så bliver brugt til søgningerne?
Avatar billede ataris Nybegynder
20. oktober 2003 - 17:04 #1
<meta name="keywords" content="søgeord, søgeord, søgeord, søgeord, søgeord"> mener jeg det er, skal placeres i <head>-delen
Avatar billede meltinis Nybegynder
20. oktober 2003 - 17:09 #2
OK... hvordan kan man teste det? Det er ikke noget man lige gør er det? :)
Jeg tror lige jeg venter nogle flere svar så jeg kan være HELT sikker... du skal selvfølgelig nok få point hvis det er rigtigt :D
Avatar billede roenving Novice
20. oktober 2003 - 17:13 #3
<meta name="description" content="Tekst som du gerne vil have i overskriften">
<meta name="keywords" content="søgeord adskilt af komma">
<meta name="robots" content="index,follow">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

-- men du skal ikke regne med, at det betyder, at søgemaskinerne finder din side, for de kommer der kun, hvis der linkes til din side fra en anden side !-)

Til gengæld bruger de metatags til (sammen med title-tagget) at evaluere om siden har en rimelig relevans, så hvis du som søgeord har ord, som ikke forekommer i eller er irrelevante for resten af siden, nedgraderes siden i et evt. søgeresultat ...
Avatar billede ataris Nybegynder
20. oktober 2003 - 17:14 #4
Ved ikke lige hvordan man kan teste det andet end tilmelde en side til en søgemaskine og prøve med de forskellige ord der står i mega-tagen :P
Avatar billede meltinis Nybegynder
20. oktober 2003 - 17:21 #5
Jamen det vil jeg da prøve...
Man kan vel altid selv "tilmelde" siden til søgemaskinerne?!?!
Avatar billede ataris Nybegynder
20. oktober 2003 - 17:31 #6
Avatar billede exp Juniormester
20. oktober 2003 - 19:26 #7
Og så vil jeg råde dig til at kigge på

www.joyzone.dk
www.notabene.net
www.webmasterworld.com

Det er efterhånden de færreste søgemaskiner der bruger metatags'ene til noget som helst ud over description og title