Avatar billede michael2004 Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Syntax/tegn sætning

hvor kan jeg finde noget om tegnsætningen i asp !

hvornår skal der være %, &, ´ OSV !
og hvad betyder de ???

jeg er igang med HTML.dk´s tutorial om ASP og er nået
til Lek.11 og jeg er endnu ikke stødt på det.

ikke udover at: <% = start asp
                %> = slut asp

er der evt en tutorial er på eksperten der omtaler det !?
                PFT
Avatar billede Spotgun Seniormester
20. oktober 2003 - 15:10 #1
<% og %> er start og slut-tags for ASP-kode

<%= og %> vil udskrive værdien af det du putter i, f.eks. indholdet af en variabel

<%@ %> bruges kun i starten af dokumentet til at erklære forskellige settings for hele siden, f.eks. sprog og codepage.

' bruges kun inden i ASP-tags, og bruges til at udkommentere noget. Dvs. det ikke fortolkes af ASP-compileren.

& bruges som "klistre"-funktion. F.eks. hvis du har indholdet af en variabel, men vil klistre mere tekst på, så kan du f.eks. skrive: minVariabel & "blah blah". Husk dog på, at & og AND ikke er det samme!

... håber det kan bruges. Det er klasket hurtigt sammen, ud fra hukommelsen :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
20. oktober 2003 - 18:32 #2
Der findes ikke en tutorial på eksperten, dog er der i den nye version E4 som forhåbenligt snart kommer et artikel system hvor brugerne kan skrive artikler. Det bliver spændene at se hvad der kommer ud af det :)

Men ind til vidre må du nøje med de links du kan finde rundt omkring..:

Hvis du er nu i ASP så kan du kigge hos MS de har faktisk nogle gange gode sider:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vbscripttoc.asp

Her er også en god side omkirng ASP funktionerne, her et link til en quick ref for de inbyggede opjekter:
http://www.devguru.com/Technologies/asp/quickref/asp_intro.html

Også en intro side:
http://www.w3schools.com/asp/default.asp

Et kanon sted med tons artikler:
http://www.4guysfromrolla.com/

I ASP bruges <% %> _ ' " :

<% og %> er beskrevet
' bruges til at angive at teksten efter ' og til linje skift er en kommentar
" bruges omkring strenge
_ bruges hvis en linje er så lang den skal deles over flere linjer
: bruges til at sætte flere linje på samme linje

Eks:
<%
a = "er"
b = "rt"
c = "ty"
'c = "yu"
d = " ui": e = "pp"

if a = "er" AND b = "rt" AND _
  c = "ty" AND d = "ui" AND _
  e = "pp"  then
'Then delen af if sætningen
end if
%>

Det med ?? kommer nok at du også har set PHP kode. <? og ?> i PHP svare til <% og %> i ASP
Avatar billede michael2004 Nybegynder
29. oktober 2003 - 10:28 #3
tak for svarene !