Avatar billede tryl Nybegynder
10. september 1999 - 16:13 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

FP ændre på indsat kode

Jeg er med til at lave hjemmesiden på mit gymnasium, og her har hende der står for det bestmet, at det skal gøres i FrontPage. Envidere har hun bestemt, at vi skal have fire menuknapper, der lyser op når man fører musen over dem. Dette havde hun lavet i FrontPage, men da mange før har brokket sig når der var JAVA (MS JAVA i dette tilfælde) på siden, besluttede vi at lave det i JAVA-script.

Til at indsætte dette JAVA-script på alle sider brugte vi SharedBorders. Da man (så vidt jeg ved) ikke kan rediger koden for SB. direkte, valgte jeg at lægge JAVA-scriptet i en tekstfil, og bruge Insert | File funktionen. Dette så også ud til at virke OK, men af og til sætter FrontPage nu <p> tags ind, og fjerne nogle <br> tags, så det hele bliver rodet, og hvad værre er, er den også begyndt på en enkelt computer, at ændre i stien i linksne (der er en del af det indsatte tekst), fra den normale henvisning i form af et filnavn, til hele stien på computerens harddisk!

Det er rigtig irreterende at jeg hele tiden skal hente siden ned for at rette disse fejl, så hvis du ved hvordan jeg får FrontPage til at holde nallerne væk fra den indsatte kode vil jeg blive meget glad!

Selve siden ligger på http://www.tornbjerg-gym.dk og scriptet ligger på http://www.tornbjerg-gym.dk/menu.html (det ligger der kun så vi ikke behøver rende rundt med en diskette som alligevel bliver væk - det bliver sat i med SB. i FrontPage på selve siderne).
Avatar billede wip13 Nybegynder
10. september 1999 - 16:37 #1
du kunne overtale Gunna Larsen eller hvem det nu er til at droppe FrontPage!

...bare et godt råd...
Avatar billede anke Nybegynder
10. september 1999 - 16:50 #2
Hvilken version af Frontpage bruger du?
/anke
Avatar billede anke Nybegynder
10. september 1999 - 16:53 #3
Hvis du går direkte ind i mappen _borders og retter i filen _top skulle du ikke få problemer med at koderne ændres.
/anke
Avatar billede tryl Nybegynder
10. september 1999 - 17:01 #4
wip13>>Du kan tro jeg har prøvet det, men hun var enormt stædig, så jeg gav op efter en halv time...

anke>>Jeg prøver at tjekke om det virker - fejlen opstår ikke hver gang, så jeg skal lige prøve et par gange før jeg ved om det er løsningen...
Avatar billede tryl Nybegynder
10. september 1999 - 17:01 #5
Jeg glemte helt at sige, at det er version 3.0 af FP vi bruger.
Avatar billede anke Nybegynder
10. september 1999 - 17:07 #6
Uanset versionen har du en _borders-mappe hvor Frontpage gemmer de borders som du laver. Hvis du retter direkte heri skulle du ikke få problemer.
Jeg kan ikke se nogen grund til at droppe Frontpage. FP2K er et glimrende værktøj til redigering og vedligeholdelse af websider.
/anke
Avatar billede tryl Nybegynder
10. september 1999 - 21:00 #7
Det virkede desværre ikke.
I min _borders mappe (og dens undermappe) ligger der kun en fil der hedder top.htm, og når jeg redigere den og starter FP3 op, bliver det jeg har redigeret enten slettet (hvis jeg har redigeret dem begge), og hvis jeg kun redigerede den i _borders blev min redigering erstattet af det der var før jeg redigerede den.

Men alt i alt. Det virkede desværre ikke - FP3 piller stadig ved koderne, så alternativer er velkomne.
Avatar billede zibar Nybegynder
11. september 1999 - 13:19 #8
Hvis jeg skal sige noget, så se om du kan få fat i Frontpage 2000, det følger med i Office 2000.
der skule ikke være det problem i, det er et fint stykke værktøj.""""
*SsSsS*
Avatar billede tryl Nybegynder
12. september 1999 - 15:49 #9
Jeg tror ikke jeg kan få dem til at købe 10 nye licenser/opgraderingslicenser efter de lige har investeret i FP3...

Men det kan da ikke passe at FP absolut skal ændre i alt hvad man sætter ind - jeg har aldrig set et program der lave noget lignende - det burde kun være en beta, med sådanne fejl!
Avatar billede KLS Novice
28. september 1999 - 22:42 #10
Tryl ... ---->
Send mig lige siderne inkl. grafik i en zip fil også vil jeg lige kigge på disse !!
Jeg arbejder selv meget med frontpage 98
så jeg kender til nogle af de ting der måske kan være galt, men jeg skal havde koden før jeg kan hjælpe !!

kls@edb.dk

hilsen
klshp
Avatar billede robster Nybegynder
14. oktober 1999 - 12:46 #11
Brug webbotten "insert html", hvorved du får mulighed for at insætte kode Frontpage 98 ikke validerer.
Avatar billede nico Nybegynder
07. november 1999 - 15:14 #12
En meget bedre mulighed: Copy koden, åbn Notesblok og paste. Copy nu det du lige har pasted og sig så paste i Frontpage. Nu bliver koden den samme. Det drillede også altid mig indtil jeg fandt ud af dette lille fif:)
Avatar billede tryl Nybegynder
06. januar 2000 - 22:19 #13
robster: Det var faktisk det jeg gjorde, men FP pillede alligevel :-(
nico: Hende der skulle bruge ville ikke kunne finde ud af det, og hun har slet ikke tålmodigheden til det - jeg har ellers ikke holdt min mening om FP til bage...

Nu har de investeret i FP2000, og droppet JAVA-scriptet, så nu er der kun en kedelig menu - men nu virker det da :-)

Jeg deler pointene mellem svarene...