Avatar billede komputer Nybegynder
04. januar 2001 - 16:55 Der er 3 kommentarer

fjerne tekst ud fra dato

Hi skal lave en aktivitetskalender, men hvordan får man siden automatisk til at slette de aktiviteter som er blevet afholdt?

Siden som den skal ændre i er en html-fil og indholdet i denne html-fil bliver primært oprettet via et Php3 script (i en tabel)

Følgende skal skal være opfyldt:
1) skal markere næste aktivitet med fed
2) skal også kunne genkende f.eks. marts-april og ikke kun f.eks. 5. april
3) skal kunne genkende intervaller, f.eks. 5-10. april
4) skal slette aktiviteter der er ældre end den dato og flytte de resterende aktiviter højere op, (dvs. scriptet skal bare slette en række i et html-dokument, som bliver ændret via et PhP script).
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2001 - 17:13 #1
<ole>
Det ville da være at gå frem og tilbage over åen efter vand...flere gange!  :))
Det er da et oplagt PHP-job.
/mvh
</bole>
Avatar billede komputer Nybegynder
04. januar 2001 - 17:17 #2
hmmm, troede at kunne lave det i javascript.. der er jo de dersens get date() kommandoer.. og kombineret med, if(get date()< ?? then delete???

OBS jeg fatter nada PhP, og jave for den sags skyld..
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2001 - 17:23 #3
Det kan da godt laves, men det bliver et frygteligt mas! Når du alligevel genererer siden i PHP, er det laaaaangt lettere at lade PHP om den ting  :))
/mvh