Avatar billede itastu Nybegynder
19. oktober 2003 - 10:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mediaplayer (9 series)

Hej
er der nogen der har et tip til afspilning af videosekvenser vha Mediaplayer (videoen er filmet via digital kamera "Canon Ixus V3")

jeg kan kun høre lydene men ikke se billederne, kan det være noget med codeks?

VH Itastu
Avatar billede pimpz Nybegynder
19. oktober 2003 - 11:33 #1
Yup sagtens.... hvilke har du installert?
Avatar billede henninga Novice
19. oktober 2003 - 20:46 #2
Det er sikkert fordi filmen er i Quick Time formatet  (.mov).
Det skal du bruge QuickTime fra www.apple.com for at afspille.
HenningA
Avatar billede itastu Nybegynder
20. oktober 2003 - 15:54 #3
Hej Pimpz og Henninga

Jeg downloadede simpelthen bare MediaPlayer 9 series fra Microsoft´s homepage og forsøgte at afspille videoen der ligger i .avi-format, derfor lurede jeg på om det er mangel på rette codeks, den troede jeg lå i programmet nemlig, dvs jeg har ikke installeret nogen selv.

VH Itastu
Avatar billede henninga Novice
20. oktober 2003 - 21:56 #4
Hent det lille program der hedder GSpot her:
http://www.headbands.com/gspot/gspot221.exe
Med et kan du se hvilket codec avi-filmen anvender og så hente det hjem.
HenningA
Avatar billede itastu Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:57 #5
Hej Henninga

opgav mediaplayeren.....quickTime løste hele balladen, da den kan konfigureres til .avi-formatet under windows også :-)
Tak for tippet.
VH Louise
Avatar billede henninga Novice
21. oktober 2003 - 19:41 #6
Fint
vh Henning