Avatar billede hardwork Nybegynder
19. oktober 2003 - 09:55 Der er 9 kommentarer

Oversættelse af guideline

Hejsa,

Håber nogen kan hjælpe mig med en "oversættelse" af hvad det jeg egentlig skal gøre. Er ikke den store php/mysql haj så syntes det er lidt for teknisk til mig :)

_______________________
Installation instructions.
--------------------------

1) Unpack the zip file to a temporary directory

2) Process the paypalipn.sql file. A good and secure way to process that file is using
  phpMyAdmin (http://www.phpmyadmin.net). You can also process it with the mysql console.????

  The paypalipn.sql file has 2 insert lines that add 2 new orders_status.

  You should check 2 things:
  a) Since the new orders_status_id is 99999, you should make sure that you dont already have
      an order status with this id.
  b) The insert lines are made to add this new status in english and spanish, having ENGLISH as
      language_id=1 and SPANISH as language_id=3

IMPORTANT

1: Make sure you set up correctly the notify_url parameter in the Payment Module.
  This is done from your osCommerce Admin->Modules->Payment->PayPal IPN->notify_url
  By default it is prefilled with the "guessed" location of the paypal_notify.php file, but you
  have to make sure of that.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2003 - 10:16 #1
unzip

check sql script paypalipn.sql

køre sql script paypalipn.sql

check den URL
Avatar billede hardwork Nybegynder
19. oktober 2003 - 10:45 #2
Så langt er jeg også med, bortset fra 2 og 3 er omvendt. Men vhordan køre jeg paypalipn.sql i Phpmyadmin??
Avatar billede hardwork Nybegynder
19. oktober 2003 - 10:46 #3
Eller er de?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2003 - 10:53 #4
Det giver vel mest mening at checke inden man kører ...
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2003 - 10:54 #5
PHPMyAdmin er et management tool til MySQL.

Du kan også udføre de SQL kommandoer med command line utility.
Avatar billede hardwork Nybegynder
19. oktober 2003 - 11:07 #6
ok, som sagt er jeg ikke helt haj til det :) Men det jeg søger mest svar på er præcis hvordan man køre den der paypalipn.sql i phpmyadmin... :)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2003 - 11:09 #7
Der er en box hvor du kan copy paste SQL kode ins og klikke på
en execute button.
Avatar billede egonspock Seniormester
19. oktober 2003 - 14:23 #8
Du kan også blot vælge filen (lige nedenunder boksen er der en knap der lader dig vælge arkiv på din computer), og så udføre den.
Avatar billede amix Nybegynder
20. oktober 2003 - 13:40 #9
Kan du komme ind i phpmyadmin?
Hvis du kan - - - så står der "Velkommen til phpMyAdmin v.v.v". Hvorfor en version kører du (byt lige v.v.v med den version du kører)? Det er nemlig forskelligt hvorledes du importer SQL kode...