Avatar billede bennybit Nybegynder
04. januar 2001 - 14:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

W3C\'s top navigation lavet med (<DIV>...</DIV>)

Kan nogen forklare mig følgende:

Hvis man går ind på W3C\'s hjemmeside - dvs. http://www.w3c.org - med henholdsvis IE og Nav, så optræder siden næsten 100% ens, til trods for, at deres mørkeblå, vandrette top navigations-bar er udført med <DIV CLASS=\"navbar\">...</DIV> og IKKE en tabel.

Hvis man derimod \"afspiller\" siden off-line, skrumper navigationsbaren som sædvanligt i Nav (uden at have pillet ved hverken HTML-dokumentet eller CSS\'en)???

Er der en venlig sjæl, der kan afklare dette fænomen?

NB! Jeg har en idé om, at de måske kan styre det via deres server...blot et gæt?
Avatar billede engrob Nybegynder
04. januar 2001 - 15:36 #1
Er du sikker på du har downloadet alle filerne. Alstå både *.css og alle de xml-filer der nu er?
Avatar billede bennybit Nybegynder
04. januar 2001 - 18:19 #2
>> engrob:
Jeps, 100% sikker (har lige testet igen - ok)!

NB! Hvis jeg omskriver CSS\'en til kun at benytte

border: none;

så virker det fint off-line
Avatar billede krn Nybegynder
04. januar 2001 - 21:37 #3
hmmm
Avatar billede gangsta Nybegynder
04. januar 2001 - 21:42 #4
Jeg tror at de kan trylle på w3c... eller også får de hjælp andetsteds (i rummet)...?

Én ting er sikkert, deres CSS dokumenter er lavet af beriget uran!
Avatar billede engrob Nybegynder
04. januar 2001 - 21:47 #5
Tja, men deres side er alligevel så grim...
Avatar billede bennybit Nybegynder
16. januar 2001 - 09:02 #6
Avatar billede bennybit Nybegynder
16. januar 2001 - 09:03 #7
...Den smuttede vist!

Nogen forslag?
Avatar billede skorpionen Nybegynder
16. januar 2001 - 09:25 #8
>> bennybit,

Jeg har oplevet det tidligere selv - forklaringen en følgende:

Ved \"Save As\" med IE 5.5 bliver style sheets \"transformeret\" til en \"Nav-fjendtlig\" udgave, hvor fx erklæringer som \"border: none;\" bliver ændret til \"border-top: none; border-right: none; border-bottom: none; border-left: none\". Den ændrede dvs. downloaded udgave af CSS-erklæringer, har kun IE det fint med; Nav laver sine vanlige stunts mht. boks-egenskaber!

Du kan evt. selv prøve at kontrollere ovenstående, ved at \"Save As\" et CSS, hvor du kender den originale udgave af fx BORDER-egenskaberne - ok!