Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. januar 2001 - 14:23 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Hvaeh.. skulle vi ikke logge sammen til en fest engang?

HARJ! :) Blot lille mig der sidder her, lam i hovedet efter tandlægebesøg, og endelig beslutter mig for at lægge et spm. ind vedrørende en \"ekspertfest\" og for at høre hvad folk siger om konceptet? Jeg har nemlig overvejet det gennem længere tid.. og kan nemt komme i tanker om et par eksperter, jeg vil hyggesnakke lidt med :) (læs hobbez, teknik, ljweb, tdaugaard, phylox2, tigerdyr, nanoq, andreas_admin, osv). Og jeg mente ikke en desideret \"netfest\", selv om flere lokaler ikke lyder helt tosset :P

Spaaaaaam med jeres comments!

Xtom`=)
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2001 - 14:25 #1
hvem betaler?
Avatar billede spm. Nybegynder
04. januar 2001 - 14:26 #2
Eksperter bor jo over hele landet.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. januar 2001 - 14:26 #3
En fest skejser man allesammen med til. De tilmeldte anyway. IMHO.
Avatar billede cstern Nybegynder
04. januar 2001 - 14:27 #4
Det kunne måske være en sponseret reception (i København, selvfølgelig ;-) - så kunne \"Eksperten\" også få lidt (gratis) presseomtale og måske flere sponsorer.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. januar 2001 - 14:28 #5
jeg kan se formålet i det og skyder også gerne en skilling i... jeg mener en lille brugerbetaling vil være på plads og holde mere useriøse deltagere ude :)

desværre har jeg ikke et mega palads hvor vi kunne holde det... keep me informed and count on me !
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. januar 2001 - 14:29 #6
Der er nok flere virksomheder der skulle være interesseret i at markedsføre sig overfor sådanne \"eksperter\"... evt. i sammenhæng med nogle indlæg fra kompetente personer
Avatar billede cstern Nybegynder
04. januar 2001 - 14:32 #7
Det ku\' også være sjov at få \"ansigter\" på de forskellige navne.
Ideen med et filter (lille brugerbetaling) er i og for sig OK.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 14:32 #8
Faktisk foreslog Andreas_admin en gang at vi kunne mødes på noget caféværk eller lignende og evt. høre nogle top10 gutter tale lidt om forskellige emner... Hvem der så end gider høre Tdaugaard braldre op om sin store succes indenfor Visual Basic... Hehe...

Anyway prøver lige at finde det gamle spørgsmål...

/Nikolaj
Avatar billede cstern Nybegynder
04. januar 2001 - 14:32 #9
- mon vi får e.j. at se ;-) (eller er det i virkeligheden en robot?)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. januar 2001 - 14:33 #10
Det ville være en fin ide.....du kan ikke forvente andet en brugerbetaling! Eller vi kunne bare tage indtægten fra eksperten´s bannere i en uge...hehe.....

Jeg tror mange ville være med på det både computer fest og \"real\" fest !
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 14:35 #11
Jeg tro såmænd Bjarke-b har ret... Hvis vi fik eller tog os mugliheden og tiden... Tror jeg en del også godt ville betale for at være med...
Avatar billede cstern Nybegynder
04. januar 2001 - 14:35 #12
bjarke-b: så bliver der nok kun til en pakke rosiner (en rosin til hver) ;-)
Avatar billede altinet Nybegynder
04. januar 2001 - 14:35 #13
Jeg er klar!

-Og vil også gerne lægge en klatskilling for at være med.
Men en eller flere sponsorer er da klart en fordel!

:-) Lars
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 14:41 #14
ARGHH... Kan ikke finde en skid i den søgemaskine...

Anyway snakkede vi den gang om at dele det op i landsdele og holde små møder hist og her... Nu håber jeg fandeme ikke der er nogle bornholmere her...

Men det er skide svært at få folk samlet... Så der skal nok nedsættes et udvalg og fastsættes en dato godt ude i fremtiden...

Dengang gav Andreas ihvertilfald sin uforbeholdne støtte til sådan et projekt, men havde som altid ikke selv rigtigt tid til at arrangere noget...

/Nikolaj
Avatar billede prodic Mester
04. januar 2001 - 14:43 #15
nikolajdu : Netop. Og vi er nogen der arbejder i det skjulte med netop den ide, jeg deltog nemlig også i det oprindelige spørgsmål. Har snakket med Admins om det, og pt. er der en ret stram tidsplan for dem. Men det er ikke glemt, har kontaktet et par stykker ang. deres eventuelle deltagelse.
Hvis der er flere der ønsker at vide mere, så skal jeg nok dele ud af den minimale viden der er pt.
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. januar 2001 - 14:44 #16
Håber ikke der går for længe, for så er jeg mere usikker om jeg kan... Vi snakker forhåbentlig marts som seneste...
Avatar billede prodic Mester
04. januar 2001 - 14:45 #17
det skal lige siges, at der kun arbejdes på hvordan en sådan dag skulle se ud, og ikke noget med datoere endnu. Vi er jo nogen der har et liv. ;-)
Avatar billede snowball Novice
04. januar 2001 - 14:50 #18
nikolajdu: Det skulle vel ikke være http://www.eksperten.dk/spm/32551 du snakker om ;)

Men ellers; jeg synes også det er en go\' idé så lad os da endelig få stablet noget på benene ;)

Snowball
Avatar billede victor44 Nybegynder
04. januar 2001 - 14:50 #19
Jeg er frisk, hvis det bliver inden for storkøbenhavns området.

Men der er lige nogle ting som skal defineres.
Skal det kun være en fest hvor hjernen hænges i huen på knagerækken, eller skal det være en seriøs udveksling af erfaringer, evt. med nogle fastlagte emner ?

Avatar billede prodic Mester
04. januar 2001 - 14:53 #20
victor44 : Det projekt vi har i tankerne, er kun en udveksling af viden - helt i Ekspertens ånd ikke. Ikke Net-fest.
Avatar billede snowball Novice
04. januar 2001 - 14:56 #21
Så kan man jo altid gå ud og få en lille en eller to bagefter hvis der er nogle der har den slags \"lyster\" ;)

Snowball
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 14:57 #22
Snowball Ikke den debat... Det var mere i anledning af Sneens frigivelse, men den viste også hvor svært det er at samle folk...

Prodic/

Du må meget gerne dele din viden med mig... nikolajdu@hotmail.com

/Nikolaj
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. januar 2001 - 15:02 #23
hvorfor ikke dele viden mere bredt :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 15:07 #24
ljweb/

Enig...

Det ville klart være en fordel for alle at Prodic paster sin viden her... Så kan vi diskutere emnet frit....
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
04. januar 2001 - 15:35 #25
Jeg synes stadigvæk det er en god idé, men det med tiden er rigtig. Hvis det skal være synes jeg der skal være nogen emner, måske nogle fra top-10 som fortæller lidt. Først skal vi dog have nogle sponsorer, og det tager tid !

Jeg har to gange idag opfordret seriøse co-admins til at henvende sig, så vi kan få tiden til denne slags ting. Co-admins skal kunne bidrage med kodning af nye tiltagelser og rettelser i det nuværende. Hermed viderebragt :)

I Kbh. findes noget som hedder industry-party, det er gratis at deltage, og måske vi kan bruge det til vores første møde. Det tilgodeser dog ikke dem, som har langt til Hovedstaden, men det er bedre end ingenting ?!?!
Avatar billede victor44 Nybegynder
04. januar 2001 - 15:39 #26
Jeg vil gerne bidrage med lidt fra IT-sikkerheds fronten, hvis det kunne friste nogen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 15:40 #27
Ang Co-admins... http://www.eksperten.dk/spm/40663

Personligt synes jeg jo hovedstaden er oplagt... :-)

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 15:41 #28
victor44 helt sikkert et rigtigt spændende emne... Der er heller ingen der har sagt at det lige var top 10 der skulle fortælle... Bare det er godt og sagligt...

/Nikolaj
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. januar 2001 - 15:44 #29
Well hva kan man ellers finde på =) .. teknik og jeg kunne sikkert plapre løs om hardware og overclockning i flere timer :P
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 15:47 #30
ja gud bedre det... he he
Avatar billede xtom2 Nybegynder
04. januar 2001 - 15:47 #31
jvf. andreas_admin\'s svar;
http://www.industryparty.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 15:54 #32
xtom` Just kiddin... Selvfølgelig skal der så vidt muligt, være noget for enhver smag...

Let\'s INDUSTRYPARTY!

When: Thursday 11th January, 7:30 PM
Where: Barcelona at Fælledvej 21, Nørrebro

Entrance is FREE!

Man skal huske at registrere sig for at få en billet...

Anyway det lyder da ok... Jeg tror jeg dukker op...

/Nikolaj
Avatar billede hobbez Nybegynder
04. januar 2001 - 16:03 #33
Interessant tanke, og jeg er endda nævnt i spørgsmålet og det hele :o)

Endnu en tanke - som supplement til alle de andre gode idéer kunne MÅSKE være, at invitere nogen der havde lyst at få face2face input fra Eksperterne?

Emnet skulle så ikke være noget smalt som kun har interesse for ganske få (core-spændinger på fremtidige CPU) men noget lidt bredere, hvor der var større mulighed for at få en række forskellige input, og selvfølgelig helst noget hvor vi undgår religionskrige :o)

Eksempler (bare sådan lige fra toppen af mit hoved):

Hvad forventer den mere avancerede Internet-bruger (det er vi vist, mange af os) sig af et godt websted/ehandelsplads/community osv.

Hvad gør vi for at beskytte os på Internet, herunder herunder sikre os mod at afgive information vi ikke har lyst at afgive (privacy - dette emne bliver hot de næste par år!).

Hvilke uopdyrkede markeder (som vi ikke selv har lyst eller ressourcer til at kaste os over) ser vi indenfor e-området (ok, måske ikke).

Når teknik og brugere mødes, og problemer opstår (eller noget i den retning :o)

osv.

Hvis man kunne finde et par ordentlige emner, tror jeg at der var større sandsynlighed for at få en eller anden form for sponsering på plads. Et rimeligt deltagergebyr kunne så sortere fedtet fra, måske således at gebyrer var mindre (eller nul) for dem der kommer langt fra.

Vores styrke er - forhåbentlig - at vi KAN noget. Hvorfor ikke bruge det som løftestang for at få et arrangement som dette på plads.

/Rob
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. januar 2001 - 16:09 #34
/Hobbez

Glimrende indlæg...
Avatar billede prodic Mester
04. januar 2001 - 16:39 #35
og på en opfordring bringer jeg så selv hele den mail jeg sendte til Admins.

Dette er den første mail jeg sendte, og er bare etr kort udkast til nogle tanker jeg gjorde mig om hvordan det skal foregå.

Og hvis det passer Admin, så poster jeg gerne svaret og mit tilhørende svar til deres reply. Men det vil jeg gerne have accepten før jeg gør.

Men here it goes :
\"
Hejsa

Jeg syntes først og fremmest, at det er en fed ide med at mødes og afholde en form for seminar.
Ideen har været foreslået før, såvidt jeg kan huske.

Og hvordan selve eventen skal foregå, det kommer lidt an på hvilke ideer i har med eventen.
Og som jeg kan se ud fra din mail, vil i gerne have en Eksperten.dk-vinkel på det hele, altså hvordan top-10-guderne har brugt eksperten.dk
Jeg havde forestillet, mig noget i samme stil måske med en lidt anden vinkel, at Top10-brugerne holdt et foredrag/seminar om netop det emne som de var gode til.
På den vis kunne andre drage lidt nytte af deres viden, om diverse emner og emnernes faldgrupper og hvordan de har hjulpet diverse brugere på eksperten.dk med deres problemer. Men lige præcist hvordan det skal foregå, kommer jo an på hvilken vinkel i havde forestillet jer på eventen.
Men lad os da endelig diskutere forløbet. Jeg er nok ikke den eneste der gerne vil med til at opbygge sådan en event.
Det bedste ville være hvis der kunne blive en debat mellem de involverede hvor man kunne komme med sine personlige ideer til et sådant forløb.
Så kunne snakken jo gå, og man kunne få lavet det optimale forløb for sådan en dag.

Men som jeg har nævnt i et indlæg på eksperten.dk, så er min placering i kongeriget ikke særlig hensigtsmæssig for at være event-master for sådan et forløb. Ene og alene af den grund at jeg bor ret langt fra et godt centralt mødested.
Men selve snakken omkring forløbet vil jeg gerne deltage i.

Man kunne muligvis få udsendt en mail på et tidspunkt, som med lanceringen af det nye design, hvor man kunne spørge diverse brugere af Eksperten.dk hvad de kunne tænke sig berørt på en sådan dag. Dermed ville man kunne danne sig en ide om forventingerne og lave en event så flest mulige personer ville få noget ud af dagen.

Men som nævnt tidligere, Lad os skrives ved om hvad der skal ske - det kunne blive fedt.

Og når du skriver ..hvis I skal drøfte et evt....hvem er I så? Er det mig og Jer eller er der flere involverede personer? I såfald hvem?

Hvorvidt jeg kan skaffe nogle talere eller hvad de nu skal hedde, det kommer igen meget an på hvilke emner de skal vide noget om.

Men skriv endeligt snart igen.

Med Venlig Hilsen

Kenneth Madsen
www.prodic.dk - prodic@prodic.dk
\"

Der tales om den tidligere mail, indholdet i den er ikke særligt relevant, da den primært er for at skabe kontakten.

Men kom med nogle ideer til hvordan og hvorledes, hvis i har nogle fikse ideer til andre ting.

Ang. det med Co-admin....Hvor er den tilmeldingsblanket?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2001 - 17:23 #36
Jeg synes det lyder som et godt arrangement.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
04. januar 2001 - 19:31 #37
den er jeg osse helt med på! :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. januar 2001 - 21:45 #38
nu har jeg ikke lige læst det hele, men ja 95% af brugerne herinde er mænd, ville det ikke blvie en lidt kedelig fest med så stort et antal mænd?
Avatar billede blazer Nybegynder
04. januar 2001 - 21:52 #39
cyberesben>>>Ikke for tdaugaard..for han er en lille nougatplov!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. januar 2001 - 21:53 #40
nikolajdu:> \"Hvem der så end gider høre Tdaugaard braldre op om sin store succes indenfor Visual Basic\" har jeg haft stor success med VB da ? *fortæl fortæl*

men skal vi begynde at snakke om dine færdigheder inden for flash !? *LÅÅL*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. januar 2001 - 21:54 #41
*suk* ... tag jeg ikke af blazer .. han er en lille dreng på 13½ der ikke rigtigt fatter noget :-)
Avatar billede blazer Nybegynder
04. januar 2001 - 21:57 #42
tdaugaard- du sucks Din blege asmatiske statiske dværgagtige sodosadopædonekromatokropohypopyrofrugtkagenazu-faciraciporcinologisk, du er en skurk, en slubbert, en tallerkenslikker; en lav storsnudetfjoget, stodderagtig, tredragtet, hundredpund\'et, snavset, uldstrømpetskurk, en blegfis, retsbetrætter, lu-derunge, spejlkigger, spytslikker, sippet slubbert, een-kuffert slave; en, der gerne blev luderka\'l for godbetaling, og som kun er en blanding af skurk, stodder, kryster, koblerog en køtertæves søn og arving, en, jeg vil tæve under høje vræl, hvis du benægter blot en stavelse af dine titler. Farvel dit luder-Z! Dit overflødige bogstav! Med forlov: Jeg vil trampe denne impotente skurk til mørtel, og smøre ham op på en lokumsvæg.
din abehjerne, bæhjerne, båtnakke, dytnakke, fæøre,
trans, bøsse, tvangsindlagte, fedtøre, pygmæ, trold, sure skede, skedesvamp,
nakkeost befængte, asiatiske lokumsrenser, papirtæller, ekskremnt befængte
endetarmsåbning, lokumbørste,KOMMUNAL ARBEJDER,
skvadderbæ,pikslikker,jomfrutrøster ,hjemmegående kylling, hønsehjerne, alf,
brækspand, luderkarl, trækkerdreng, svans,kurterrøv,analfræser, spermæder,
kujon, kryster, fårehjerne, transpsykotiske bænavle, slappe lem, kondomspiser,
kravlenisse, pensioneret julemand, fede lort, analknepper, heste pik, tyrelort,
skedekrampe, skedesekret, fissefinger, pungdyrpuler, jordrotteknepper, JYDE,
pingvinpuler, analrundtursguide,gedeknepper,polkaelsker, gedehjerne, o-mund,
torskehoved, hundehandler, kattekusse, anoreksi-ramte og underernærede
røvslikker,nougatstjerne,salamander sutter,aids ramte mongol, transseksuelle
bæskubber og hvis du har noget at sige imod dette din analslikker, så lad mig
endelig høre, din eskimopuler og så vil jeg gerne se at du prøver at smøre mig
op, din analkneppedefårehyrde!!!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. januar 2001 - 21:59 #43
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
My point exactly ;-)
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. januar 2001 - 22:03 #44
[lettere offtopic]
ang. co-admins... var det ikke en ide at lave en lukket brugergruppe der sammen med admins definerer de funktions API der er nødvendigt og så inddrage \"eksperter\" i de emner netop de er gode til til at løse delopgaver ?!?

her kunne vi jo internationalisere eksperten (som pangdang til vores danske eksperten) samt få bugt med den snart famøse wishlist ?!?

skulle der være interesse kan i kontakte mig med hvordan det skal virke...
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. januar 2001 - 22:07 #45
blazer >> hvad er der galt i at være salamander sutter ?!? *spiller fornærmet*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. januar 2001 - 22:11 #46
ljweb:> \"transseksuelle bæskubber\" .. hæ hæ .. han snakker om sig selv ..
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
05. januar 2001 - 10:44 #47
Allerede d. 11.01.2001 kan vi ikke nå at deltage i, men næste industryparty, kunne vi starte med at mødes. Det er dog med en egen dagsorden, så at invitere talere, få sponsorer osv., er nok en smule urealistisk.

Vi hører stadigvæk gerne fra potentielle co-admins (ref: ljweb), men det skal ikke være til fusk-overvågning, men decideret kodning !