Avatar billede namx Nybegynder
18. oktober 2003 - 16:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Epox 8rda3+ XP2400 VapoChill

Jeg ville høre om der var nogle her som kunne Hjælpe mig med at optimere mine settings for at få det maksimale ud af ram, bundkort, cpu og kompressor køler..
Her er mine nuværende settings..
FSB 2*208=416mhz
Mult=*11
"CPU=2288mhz 1,725vcore"
"CPU Standart=2000mhz 1,65vcore"
Cpu temperaturen ligger på 14-16 grader.. Kølehovedet ligger på -20 grader..
kompressoren køler med 80-90%..

Mine mam er Dual DDR pc3200 vdimm "2,73v" de kører med fsben "416mhz" Rammene har været oppe på 438 grader..

computeren kan boote op med en del over 2300mhz men den vil ikke gå ind i windows, jeg ved ikke rigtigt om jeg skal have FSB sat lidt ned før jeg kan komme op af...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:01 #1
Jeg vil tro du kan få lidt ekstra ud af CPU'en ved at hæve multiplikatoren og derefter lege lidt med FSB'en igen.

Spørgsmålet er om dine RAM kan følge med?

PC3200 mener jeg ikke officielt kan køre mere end 400Mhz, nemlig...
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:23 #2
Du skal selv sidde og lege med det, hvor højt den vil gå. Det er svært at sige, da det er meget forskelligt.
Men jeg vil tro dit kølehoved sidder forkert, da din temp's er meget høje, når du ikk har oc'et mere. Jeg har ikk selv en vapo, men noget siger mig, at den ikk er monteret korrekt.
For at nå over 2,3 Ghz, så skal du hæve Vcore 1,9 V kan du nemt give den :D.

Men jeg tror du vil få meget mere kvalifiveret hjælp, hvis du opretter en tråd på www.overclocking.dk der er nogle gutter derinde der ved meget mere om emnet :D
/Thomas
Avatar billede namx Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:29 #3
jeg Takker for rådet og tror at du måske har ret .. mht at det er rammene som giver mit problemerne.. men de har kørt stabilt ved "438 grader" = 438mhz..
problemet ligger også lidt i at jeg gerne vil køre dual på rammene.. Det virker som om at mit bundkort kun vil køre dual hvis jeg har samme hastighed på dem som jeg har på FSB..
nogle forslag??
kan det være noget med mere strøm på cpu,chipsæt eller ram??
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:30 #4
Ja, giv dine ram mere strøm, 3 Volt tager de ikk skade af.
/Thomas
Avatar billede namx Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:34 #5
Tjaa mht kølehovedet .... den probe som måler ved amd processore sidder jo i soklen altså ikke på kernen ... jeg tror ikke det er varme min cpu døjer med køle hovedet ligger stabilt på -20 grader som jeg har sat det til.. kompressoren kører jo  osse kun 80 % jeg kan godt tvinge den til at køle undersiden af cpuen ned til ca 4 grader ... men jeg tror nu ikke at det er varmen ...
de ddr ram falder den mhz som de maks kan køre med hvis man sætter mere fart på cpuen?
Avatar billede namx Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:36 #6
hvad er maks som cpuen kan klare af strøm ??
TB xp2400 har standart på 1.65v
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:38 #7
Jeg ved det ikk 100%, da jeg er "Intel-mand", men nogle af de drenge der leger med 2500XP Barton på oc.dk, giver 1,9 Vcore med luft og vandkøling, så det tror jeg godt du kan give din, da du har vapo, men spørg hellere derinde, da jeg ikk ved det 100%. Det ville være synd hvis du brændte den af.
/Thomas
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:40 #8
Ser du temp.'en i BIOS eller på en program i WIndows???
BIOS er ikk den sikkereste mth målerigtighed.
/Thomas
Avatar billede namx Nybegynder
18. oktober 2003 - 21:05 #9
jeg har et program fra epox til windows + sisandrasoft og self i bios.. alle 3 steder viser den de samme temperaturer....
mellem 10-14 grader... og det er jo ikke meget det er derfor at jeg ikke giver køleren mere gas... den summer jo mere ved maks...
jeg siger takker igen for de gode råd....
og jeg vil prøve at posterer en tråd på overclock.dk