Avatar billede darken Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig med CS

Hej
Nu har jeg så installeret alle de nyeste drivers til mit graffikkort (radeon 9500). Desuden har jeg installeret alle updates til XP.
Men mit cs kører stadig kun ca. 40 fps når jeg går ind i en smoke grenade!!! I nærkampe er jeg på ca. 80 fps.. Når jeg står i spawn er den på 100 fps. Kan i hjælpe mig med at få mine frames på 100 KONSTANT? Det ville jeg være glad for.
PC:
Pentium 4 2,8ghz
Radeon 9500 pro
512mb dual channel ram (samsung)
osv
... Det burde virke optimalt, ik?
Avatar billede rangerbs Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:36 #1
har du sat den til at køre med OpenGL eller Direct X?

hvis ikke den allerede er sat til OpenGL, så prøv det :D
Avatar billede ird Praktikant
18. oktober 2003 - 13:37 #2
gå så ind i din cstrike mappe C:\spil\halflife\cstrike

find en fil der hedder = config.cfg

åben den i notepad

find den linje hvor der står = rate "(et eller andet tal )"
og erstat den med            = rate "99999.000000"

find en ny linje hvor der står cl_updaterate "(et eller andet tal )"
lav det om til  cl_updaterate "30"

det ska lige sigen at hvis du ikke kan finde de 2 linjer .. så skal du selv lave dem ( bare lav dem helt nede i bunden af config filen )

gem ændringer om så virker det
Avatar billede ird Praktikant
18. oktober 2003 - 13:38 #3
Du skal ind i config filen i dit CS bibliotek.
Der står som default fps_max 71 foreks.
Den skal du rette til 100. Husk at gemme.
Når du starter CS op skal du "hive" ned i console (tryk ½) og skriv fps 100, så har du 99 fps. Hvis ikke den er konstant kan det være du skal en tur forbi www.fedespil.dk og læse tweak vejledningen der.
Avatar billede ird Praktikant
18. oktober 2003 - 13:41 #4
det var et svar :-)
Avatar billede ird Praktikant
18. oktober 2003 - 13:42 #5
http://www.uq.net.au/~zzmbisho/how_to_fix-OpenGL-Subsystem.html

Lidt om OpenGL hvis det titler for dig :-)
Avatar billede influ Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:52 #6
ird, det der ændrer kun på pingen og netsettings.. det har ingen ting med fps at gøre..

men hvis du vil have bedre fps kan du ændre nogen andre settings, men så bliver grafikken godtnok lidt grimmere..
du kan bla. bruge gl_picmip 1 - den gør at grafikken bliver "blur'et", og giver en hel del fps.. prøv med ati_npatch "0" også.. den skulle give ret godt!
ellers, hvis du spiller 1.6, har jeg hørt at radeon kort skulle være mindre gode til den version.. derfor er der lavet en tweak som skulle få radeonkort til at køre bedre i cs 1.6.. tweaken kan jeg ikke lige finde pt, men skal nok lede efter den! ellers prøv selv at søge lidt på google fx.. håber det hjalp?
held og lykke!
Avatar billede influ Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:53 #7
altså det du skrev med rate osv ;)
Avatar billede ird Praktikant
18. oktober 2003 - 13:54 #8
Kommentar: ird

Dette hjalp da mig!!!
Avatar billede influ Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:59 #9
hentydede til
Kommentar: ird

;) men ligemeget.. hehe
Avatar billede darken Nybegynder
18. oktober 2003 - 14:03 #10
Jeg spiller 1.6.. har ledt efter tweak.. men kan ikke finde den... ird, dit kunne jeg ikke få til at virke..
Avatar billede influ Nybegynder
18. oktober 2003 - 14:08 #11
skal nok se om jeg kan finde den, har nemli også en kammerat som mangler den! skriver hvis jeg finder den;)
Avatar billede chalde Seniormester
18. oktober 2003 - 14:27 #12
darken -> Cs 1.6 er blevet rimelig tungt i forhol til 1.5. Mine fps ligger på ca det samme som dig.
100fps uden andre og med meget lidt action
70-90 med action
<50 ved smoke.
Jeg har 2600+, 512ddr, gf4ti4200.
Og cs1.6 er ikke optimeret til dx9, så vores grafikkort yder rimelig ens i cs. Så for at få 100 konstant fps vil jeg sige: Sæt opløsning ned, fjern antialiasing og antisoptric filtrering i dine driver.
Avatar billede chalde Seniormester
18. oktober 2003 - 14:31 #13
En mærkelig ting der hjælper hos nogen: Prøv at slukke din firewall når du spiller. (hvis du da har en software firewall)