Avatar billede influ Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:30 Der er 4 kommentarer

Min ADSL linie svinger meget mht. hastighed. hjælp!

Hejsa... nu er jeg efterhånden ved at være træt af min internet forbindelse.. jeg har en 1024/256 kbps forbindelse fra Cybercity, og den kører cirka som en 128kbps.. jeg har haft ringet til cybercity support mange gange, og modtaget omkring 5 nye routers, og det virker bare ikke! der har været teledanmark teknikere ude og måle på min forbindelse, og de måler den til at virke 100%.. Når jeg kører http://speedtest.homepage.dk (som er cybercity's egen speedtest) måler jeg min linie til nogen gange 25 kb/sek, andre gange 108 kb/sek.. altså en meget svingende linie! Jeg har prøvet det meste, mht. til opsætning af router, tilslutning af computere, og udskiftning af switches, men det dur stadig ikke :( nogen der har et forslag til hvad problemet kan være? eller endnu bedre, en løsning? :) så ville jeg være meget taknemmelig!!
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. oktober 2003 - 14:09 #1
har du prøvet med en anden nic kort
netværk kort, for mange af de billige netkort virker ikke optimalt.
for de kan ikke klar så hurtig overførelse af data..
Avatar billede influ Nybegynder
18. oktober 2003 - 15:03 #2
nej, har ikke prøvet med et andet netkort, men altså.. det er ligesom der er overbelastning på forbindelsen, for nogen gange dur den jo som den skal, og andre gange slet ikke. så tror desværre ikke det kan været det.
Avatar billede tronic1 Nybegynder
18. oktober 2003 - 19:09 #3
http://81.19.245.211/speedtest/start_test_2.html

Dette er TDC egen testside. den skulle vise den forb. hast. dog lidt dårligere, da den går igennem CC's net. Dog ikke betydeligt
Avatar billede influ Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:49 #4
ja den er da helt gal... har 1024/256, men den måler det til 215/526.. dvs. mere upload end download.. underligt!
men alligevel, det hjælper mig ikke at teste min linie igen og igen :)

nogen der har en evt. løsning?