Avatar billede vildning Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:20 Der er 7 kommentarer

Problemer med at få forbindelse til nettet via routeren

Jeg har et STORT problem med min DI 604. Når jeg vil på nettet via den kan jeg ikke komme det. Men sætter jeg pc gennem switch eller direkte i modem kan jeg sagtens.
Men jeg kan slet ikke logge ind på routerens web interface.. :|
Prøver jeg at pinge routeren kan den ikke finde den.
Men jeg kan godt overføre og spille over lan vha routeren... Fatter ikke hvorfor :|

Det virkede istarten da jeg installerede den... men så slog jeg routeren fra for at sætte nettet direkte i min fars pc da jeg skulle installere norton 2004.

Da jeg så satte det tilbage virkede det ikke :|

Fatter virkelig ikke hvorfor :(

Har også et problem emd min switch.Når jeg og min bror sidder og spiller begynder det pludselig at lagge helt vildt :/ det gjorde det ikke da routeren virkede.. og det gjorde det heller ikke for et par uger siden selvom vi kun gamede via switch da :|

Håber virkelig nógen kan hjælpe mig :(
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:37 #1
du prøvet at rest routen?
Avatar billede vildning Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:43 #2
Jamen den virkede jo i starten :| Kan den godt bare være gået i stykker sådan lige :/ ?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:46 #3
det kan være at der hænger noget default opsætning der du slog den fra på et tidspundt.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:47 #4
er det DI 604 Revision E eller a, b eller c
Avatar billede vildning Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:47 #5
det er en B
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
18. oktober 2003 - 14:03 #6
prøve det her:

tage alle kabler fra.
slukke og rest  router.
tænd for routeren.
tænde for din computer
hvis du kør static ip slår den fra og kør dynamic DHCP.
kør commando ipconfig/release (winxp/2000),winipcfg release (win98/me)
tilslut kabler mellem router og computer.
skrive komando ipconfig/renew
og så bemærk om du får en ipadresse fra DHCP i router.
kigge efter gateway og dens ip adresse der står er din router adresse til webinterface.

prøve det og se om du får kontakt med den router.

hvis ikke hvad er det for ip adresser får du så
ligge en kopi af den herover.