Avatar billede moonglider Nybegynder
18. oktober 2003 - 01:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

3. parts drivere lagt på Windows XP CD

Hej

Da jeg ikke ønsker at have et diskdrev i min nye pc'er har jeg behov for at kunne lægge de 3. parts drivere til mit onboard SATA controller på Windows XP cd'en... Hvordan gør man det ??

Bundkortet er et  MSI 865PE Neo2-FIS2R
og den onboard SATA controller er en Intel ICH5R
Avatar billede stich Nybegynder
18. oktober 2003 - 03:04 #1
Det lyder lidt ulovligt....kopiere en Windows CD, tsk tsk :-)
Avatar billede martinbk Nybegynder
18. oktober 2003 - 03:32 #2
hvori består det ulovlige.. jeg sidder her med min originale windows xp cd, og vil gerne have mine raid drivere integreret, så vidt jeg ved er det ikke ulovligt at lave en kopi af sin egen CD
Avatar billede stich Nybegynder
18. oktober 2003 - 03:38 #3
Ok...det er jeg så rimelig sikker på det er... Om det så er noget pjat, er en helt anden sag. Men kan desværre ikke hjælpe dig med et svar på spørgsmålet.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. oktober 2003 - 05:37 #4
søg på slipstream+windows...
Avatar billede jimse Nybegynder
18. oktober 2003 - 08:06 #5
Kan du ikke bare brænde en ekstra cd'er med de manglende drivere og lægge dem ind efterfølgende. Du kan enda bruge en RW-cd'er så du nemt kan skifte driverne ud hvis der kommer opdateringer.
Avatar billede resten Nybegynder
18. oktober 2003 - 08:39 #6
Du kan prøve evt at kigge på disse link omkring at lægge sp1 ned på en xpcdrom og så kan du jo prøve at det samme.

Men ellers kan du lave en iso fil af din xp cdrom og så lægge en mappe ind på roden med dine 3 parts driver og så hive den ud når du skal bruge dem.

http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html

http://www.svein.dk/Windows2000/ServicePack/Integrated_install.asp
Avatar billede moonglider Nybegynder
18. oktober 2003 - 11:03 #7
Jeg har prøvet at lave et par cd'er med "sp1 metoden" men det har ingen virkning.

Problemet er at Windows XP installationen ikke kan se raid controlleren og derfor kan jeg heller ikke installere Windows XP...
Avatar billede moonglider Nybegynder
06. januar 2004 - 20:48 #8
spørgsmålet er lukket...