Avatar billede mrrghamselv Nybegynder
18. oktober 2003 - 01:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mangler et program til sotering af filer

Jeg har en mappe som indeholder nogle tusinde billeder, de ligger kategoriserit i et par hundrede under mapper. Mange hedder det samme.
Begynder jeg at ligge nogle af mapperne sammen får jeg heletiden spørgsmålet vil du overskrive.
Jeg vil geren have dem soteret efter navn og dato og omdøbt til 1,2,3,4..osv.smidt dem over i nogle få mapper.
Er der nogen der kender sådan et program? helst freeware.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
18. oktober 2003 - 01:31 #1
Det kan man ret let gøre vha. en bat-fil, se f.ex:

http://www.eksperten.dk/spm/394907

Havd mener du med "Jeg vil geren have dem soteret efter navn og dato og omdøbt til 1,2,3,4..osv.smidt dem over i nogle få mapper"?
Avatar billede stich Nybegynder
18. oktober 2003 - 03:09 #2
Der findes et utroligt smukt program der hedder PowerRenamer (gratis prøveperiode - http://download.com.com/redir?pid=10162706&merid=111232&mfgid=111232&ltype=dl_dlnow&lop=link&edId=3&siteId=4&oId=3120-2248-10162706&ontId=2248&destUrl=%2F3001-2248-10162706.html), som nemt kan fikse det for dig.

/STICH
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. oktober 2003 - 14:25 #3
Marker de filer, du vil omdøbe.
Klik på Omdøb i menuen Filer.
Skriv det nye navn, og tryk derefter på ENTER.
Alle filerne i denne serie navngives sekventielt ved hjælp af det navn, du skriver. Hvis du f.eks. skriver Fødselsdag, navngives de andre filer i serien Fødselsdag (1), Fødselsdag (2) osv.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. oktober 2003 - 14:26 #4
Hvis du vil angive seriens begyndelsesnummer, skal du skrive det i parentes efter det nye filnavn. Alle filerne i serien nummereres sekventielt ved hjælp af det nummer, du skriver. Hvis du f.eks. skriver Fødselsdag (10), navngives de andre filer i serien Fødselsdag (11), Fødselsdag (12) osv.