Avatar billede futkid Nybegynder
04. januar 2001 - 12:09 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

E-jay eller Music Maker 6

1.Hvis jeg nu laver noget musik på de 2 programmer - så kan det da (nemt) bare gemmes på en musik-cd eller er det en større forstilling?

2.Kan den musik jeg laver gemmes som eller laves om til MP3?
Avatar billede engberg Juniormester
04. januar 2001 - 12:19 #1
E-jay kan gemme i .wav-format, som er det format du skal brænde på en musikCD for at det virker - jeg har selv lavet CD fra E-jay...
Avatar billede engberg Juniormester
04. januar 2001 - 12:20 #2
Alle .wav-filer kan laves om til .mp3, enten via en plugin til WinAmp eller via et af de utallige små shareware programmer til netop det formål.
Avatar billede engberg Juniormester
04. januar 2001 - 12:23 #3
Her http://tucows.cybercity.dk/mp395.html er en flok, hvor du nok kan finde noget brugbart imellem..
Avatar billede kermit Nybegynder
04. januar 2001 - 13:00 #4
Hej FutKid ,

Jeg har ikke den store erfaringen med ovenstående programmer.

Men jeg kan på det kraftigste anbefale dig at kigge på programmet Propellerhead Reason. Det næsten lige kommet til landet og sparker seriøs r..

Programmet kan gemme i wav og derfor også mp3.

Link : http://www.propellerheads.se
Avatar billede vandhunden Nybegynder
04. januar 2001 - 15:32 #5
Mp3-filer kan også nemt brændes ned. I adaptec easy cd-creater, skal du bar vælge at lave en \"Audio CD\", finde filerne og trække dem ned i cdfeltet, og så er det lige meget om det er mp3filer, wavfiler eller tracks som du trækker fra en cd.
Avatar billede ds-zim Nybegynder
04. januar 2001 - 15:34 #6
-> \'Vandhunden\'
Fra version >4.5 right ?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
04. januar 2001 - 15:39 #7
ds-zim --> Min kan i hvertfald (og det er en deluxeudgave står der)
Avatar billede futkid Nybegynder
04. januar 2001 - 23:21 #8
Fino, er der nogen af jer der ved noget om Ejay Studio og Ejay Dance - hvad er forskellen?
Avatar billede vandhunden Nybegynder
04. januar 2001 - 23:34 #9
Jeg ved hvad Dance er. Det er et pogram til at sample musik. Dvs, du trækker nogle blokke af trommer og beats op på dit \"musiklayout\". Hos ejay er det gjort meget nemt idet alle lyde passer sammen, så du kan faktisk ikke få det til at lyde forkert, til gengæld bliver al Ejaymusik enormt ensformigt.
Avatar billede sita Nybegynder
05. januar 2001 - 00:39 #10
Det var nu også mest Studio jeg ikke ved hvad er .
Avatar billede ezzuk Nybegynder
05. januar 2001 - 23:02 #11
Nu skal farmand fortælle jer hvordan man gør!

I ejay, når man har lavet musikken, bliver det gemt i pdx-format tror jeg det hedder. Men nok om det(jeg kender kun ejay): når du er inde i ejay, og du gerne vil have din musik om til wav(cdmusik), så skal du trykke på den knap som hedder export, så bliver sangen lavet om til wav. og så kan det brændes på en cd.

for at få det lavet om til mp3 skal du have en encoder: www.softwarecenter.net/cdex/download/cdex120.zip

Avatar billede ezzuk Nybegynder
05. januar 2001 - 23:06 #12
var det ikk\' lissom det du mente med dit spørgsmål? jeg har nemlig os\' lavet en cd med ejay musik, man kan også downloade det på min hjemmeside...
Avatar billede futkid Nybegynder
05. januar 2001 - 23:30 #13
Jamne engberg og ezzuk I svarede på det jeg spurgte om. Fino! Kender I eller andre forresten nogle gode ejay-links? Har I selv hjemmesider?
Hejsa!
Avatar billede ezzuk Nybegynder
05. januar 2001 - 23:38 #14
ahhhh, jeg synes nu at jeg besvarede spørgsmålet bedst...ØV!

min hjemmeside er www.motherfisse.50megs.com (jeg anbefaler \"the fart and burp song\")
Avatar billede ezzuk Nybegynder
05. januar 2001 - 23:39 #15
mange har sagt at den er genial :-)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
06. januar 2001 - 16:02 #16
Der er sq ikke noget Ejaymusik der er genialt efter min mening. Det program stinker virkelig...
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. januar 2001 - 16:58 #17
jo det er der
Avatar billede zitra Nybegynder
11. januar 2001 - 09:08 #18
jo ejay er genial man kan lave sine egne samples
hvis man har et keyboard med god lyd indspiller man det i wav-format i tempoet 140 og impoterer det jeg har lavet det fedeste remix af matador det var godt nok kun trommerne der var fra de-jay men det var sq godt
Avatar billede zitra Nybegynder
11. januar 2001 - 09:12 #19
hvis nogen er interreseret i nogle samples er min e-post spunkyz30@homail.com
Avatar billede electriz Nybegynder
17. januar 2001 - 17:35 #20
Ejay er noget gammelt piz, der er så falsk oppe i røven...
Prøv noget der sparker røv, \"Buzz\" (Jeskola.com)