Avatar billede simun Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:56 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Flimmer på TV

Jeg har en 450 Mhz Celeron, 160 MB Ram, 32 MB GForce 2 MX200 grafikkort med tv out, og her begynder problemet så, jeg får kun flimret billede på tv'et og underlige farver, ellers kan jeg vælge en anden indstilling også er billedet roligt men kun i sort/hvid???

hvor går det galt???

med venlig hilsen Simun.
Avatar billede c-holst Novice
18. oktober 2003 - 00:20 #1
prøv denne guide

ok her kommer så den pædagigisk korekte guide, som burde sikre dig succes.
Du har installeret forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>
som regel vælges der klon/clone

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480!
Avatar billede c-holst Novice
18. oktober 2003 - 00:24 #2
har du dne nyeste driver
http://nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

og kom bare med lidt respons når du får leget lidt med det, må i seng nu
Avatar billede dannyfb Nybegynder
18. oktober 2003 - 00:45 #3
hej simun
Synes du skulle prøve programmet "TVtool" det hjalp mig, jeg havde skygger på min skærm og da jeg kørte signalet "igennem" blev det løst!
Avatar billede dannyfb Nybegynder
18. oktober 2003 - 00:47 #4
Du kan måske være heldig at finde det her:
http://tvtool.info/index_e.htm
Avatar billede simun Nybegynder
18. oktober 2003 - 02:38 #5
c-holst, tak jeg har haft sat min computer til flere fjernsyn med godt resultat, bare ikke mit eget, og det forstår jeg intet af.
selv bruger jeg nu s-vhs for så er mit billede roligt men i sort/hvid, og jeg bruger 800'600...
og jeg har de nyeste drivere.
Avatar billede simun Nybegynder
18. oktober 2003 - 02:40 #6
dannyfb, Jeg har tv-tool, det fik mit billede til at være roligt da jeg kunne sætte tv out til pal 50, men det er så bare uden farver, nedtur...
men ellers tak.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2003 - 08:08 #7
Det er helt sikkert fordi dit TV ikke understøtter SVHS. Dette resultere lige præcis i sort/hvid.

Smut en tur i din lokale FONA, og køb et SVHS -> Composite converter stik, og jeg garantere farver på dit TV :o)
Avatar billede simun Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:04 #8
phatlasse, been there done that, bare ikke hos fona men hos en ven, resulterede bare i de fjollede farver der dansede rundt på skærmen.
Avatar billede c-holst Novice
18. oktober 2003 - 17:51 #9
har du flere scartingange så prøv den anden
Avatar billede c-holst Novice
18. oktober 2003 - 17:55 #10
Avatar billede c-holst Novice
18. oktober 2003 - 17:55 #11
Avatar billede simun Nybegynder
19. oktober 2003 - 16:31 #12
c-holst, kun den ene scart indgang :-( og sådan et color fix kabel har jeg også prøvet som der står ovenfor... men ellers tak.
Avatar billede c-holst Novice
21. oktober 2003 - 13:31 #13
du kunne jo også prøve at slette driveren via tilføj fjern...
slette grafikkortet via enhedshåndteringen genstarte 2 gangee og installere den nyeste driver som du i forvejn har hentet via det link du fik.

er det en af dem fra mit sidste link du har prøvet
Avatar billede simun Nybegynder
30. oktober 2003 - 13:54 #14
jeg ved snart ikke hvad jeg ikke har prøvet, giver op, og venter med at få farver på flimmeren til jeg får et nyere tv.
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:31 #15
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem
Avatar billede simun Nybegynder
11. februar 2004 - 11:45 #16
halløj, jeg har nu ikke fået det op at køre, desværre, så planen må være at købe et nyt tv der kan finde ud af det. hulk hulk :-(
Avatar billede simun Nybegynder
19. august 2004 - 12:19 #17
hov, jeg kan se jeg har glemt at afslutte herinde, jeg har stadig det gamle fjernsyn, men efter jeg skiftede til et geforce4 mx, har der været billede på skidtet, så nu har jeg set en del film og spil fra computeren på tv'et.
Avatar billede c-holst Novice
19. august 2004 - 18:39 #18
Aldrig forsent at komme med lidt respons
Jeg lægger et svar ind du kan acceptere, hvis du mener jeg skal have nogen point.
Deler gerne med andre deltagere fra tråden

carsten

--------------------------------------------------------------------------
Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable

Du kan endda få billedet til at fylde hele skæmen ved, under change resolutions at vinge af i show only physical resolutions, men så bliver skærmen også ringe til alt andet en fremvisning af film
Avatar billede simun Nybegynder
21. august 2004 - 15:45 #19
jeg accepterer dit svar... men selvom jeg har udført alle dine instruktioner, hjælper det ikke, og jeg er ikke nybegynder på det punkt, men mit gamle geforce 2mx og mit tv vil bare ikke sammen, har ingen problemer mellem mit nuværende geforce 4mx og mit tv, det er det samme tv, nu virker det bare, jeg fatter det stadig ikke, men nu er det også ligegyldigt. tak alligevel.