Avatar billede engberg Juniormester
04. januar 2001 - 11:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Stofanet MB-tæller ting...

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få lavet et program der kan \"lugte\" hvor mange MB jeg downloader og uploader, så jeg kan holde styr på mit Flatrate-forbrug?

Programmet skal også kunne connecte til stofanet og checke for e-mail...

e.
Avatar billede the_dude Nybegynder
04. januar 2001 - 11:56 #1
Hey tja jeg gider ikke lave det - for der er mange programmer på nettet i forvejer.

prøv at kigge på http://www.speedclub.cjb.net/
vælg software i toppen!

der er et program der hedder Stat \'n\' Perf som kan kontrollere hvor meget du henter - desuden er der et hav af connector\'e nogle af dem holder vist også styr på download.

Prøv og se om du ikke kan finde noget der.
Avatar billede engberg Juniormester
04. januar 2001 - 12:15 #2
Tak for svaret, men jeg kender i forvejen SpeedClub....

Mit spørgsmål går på om der er nogen der sidder med noget godt kode der kunne være til hjælp for en sådan application...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
04. januar 2001 - 13:03 #3
Her har du dit program:

http://opslag.stofanet.dk/
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
04. januar 2001 - 13:03 #4
ups.. nej sorry! Du spurgte om mere... sorry
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 21:24 #5
Jeg er ikke sikker på at du kan måle stofanet forb. Det er vidst kun dialups man kan det på. Jeg er ikke helt inde i hvordan stofanet funker, men det skal du lige tage med i dine overvejelser.

Skift dog til ADSL, det meget billigere.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
04. januar 2001 - 21:46 #6
Hm.. stofanet er 200 om måneden for 4 GB trafik. Hvis du som LANGT de fleste bruger under 4 GB om måneden så er det sku da totalt billigt OG hurtigere
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. januar 2001 - 22:00 #7
chris2k:> *lol* er DSL billigere end StofaNet ? Tror du selv på det !?
StofaNet flexrate koster MAX. 200 kr./mdr. og du får 4 GB trafik om måneden. Alt derudover koster 10øre/MB...
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 22:12 #8
Grunde til at skifte:
1: Uendeligt trafik
2: fast pris om måneden
3: man kan køre en server på den
4: mere stabilt

(lige så i ved det, så koster en dsl forb ca. 300 om måneden)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. januar 2001 - 22:15 #9
chris2k:> Grunde til IKKE at skifte:

1. StofaNet: 256/1024 (up/down)
2. Højst sandsyligt bedre og mere stabilt end DSL
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 22:29 #10
så vidt jeg ved er der ikke fast ip...så er det der upstream jo ikke ret meget ved...

Jeg syntes også internet over kabel er det fedeste, men ikke med trafik priser...

Jeg overskrider hurtigt 4 gb om måneden
Avatar billede engberg Juniormester
05. januar 2001 - 08:50 #11
SÅ HOLD DOG OP!!

Er der nogle konstruktive indlæg til MIT spørgsmål ?
Avatar billede chris2k Nybegynder
05. januar 2001 - 12:11 #12
Jeg tror nok (som jeg har sagt) er det ikke muligt pga den teknologi stofanet bruger. Du kan kun måle på dialup forb så vidt jeg ved.
Avatar billede medjeti Nybegynder
06. januar 2001 - 03:42 #13
Kan ikke lige tilbyde at lave et program til dig, men jeg kan da hjælpe lidt:
Man kan sagtens måle sin trafik, lige meget hvordan man kobler sig op: Jeg bruger DUMeter (http://www.hageltech.com/dumeter). NetMedic gør noget lignende (http://download.cnet.com/downloads/0-10059-100-2729091.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.2729091).
Til at connecte til Stofanet bruger jeg Connect21 (http://litewerx.dk/files/connect21-setup.exe).
Den tjekker godtnok ikke din email, men det kunne du evt. lade ICQ gøre...
Håber det hjælper lidt...
Avatar billede engberg Juniormester
04. februar 2001 - 11:20 #14
Fedt der var ingen der svarede på mit spørgsmål....  :-|