Avatar billede spikey Nybegynder
04. januar 2001 - 11:35 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

internet går ned med et brag!

er der nogen der ved om man kan undgå at internet browseren går ned dagligt fordi at man går ind på en side der ikke er bygget til mac??

Avatar billede diktator Nybegynder
04. januar 2001 - 11:50 #1
Hvilken browser bruger du?
Avatar billede spikey Nybegynder
04. januar 2001 - 11:59 #2
MS I explorer 5.0
Avatar billede maclas Nybegynder
04. januar 2001 - 13:21 #3
Det er desværre noget værre lort med explorer 5.0, vi må vel bare vente på en opdatering der fungere, eller bruge Netscape på de sider den \"crasher\" på...
Avatar billede spikey Nybegynder
04. januar 2001 - 13:44 #4
nej netscape er lige så slem til at crashe op de samme sider
Avatar billede maclas Nybegynder
04. januar 2001 - 14:00 #5
Okay, ja det er desværre et problem nu og da...
Avatar billede spikey Nybegynder
04. januar 2001 - 14:04 #6
nu og da ... i dag er det sket ca 20 gange.
og det er altid på bedstemte sider som..
www.computerworld.com
www.krak.dk
og www.eb.dk
Avatar billede maclas Nybegynder
04. januar 2001 - 14:29 #7
Hmm ja, jeg har da lige tjekket siderne i min explorer 5, og der var ikke noget, de kørte fint.

Men jeg har da tit problemer med at den går ned på krak.dk, og det er noget med at der er brugt meget java på siden, som den stakkels mac ikke altid helt kan finde rundt i.

Men om det lige er et specielt problem du har, eller om det bare er det generelle mac går ned på nogle sider er svært at svare på, min gør det nogle gange værre end andre gange...
Avatar billede spikey Nybegynder
04. januar 2001 - 15:15 #8
Ja jeg ved det er gennerelt at mac går ned på de sider.  Og jeg har fået at vide at det er noget om at siderne kun er lavet til pc\'ere men det ville da være genialt hvis man kunne komme om problemet  på en eller anden måde.
Det er også kun nogle dage at den lukker fuldstændig af for siderne. og jeg aner ikke hvorfor
Avatar billede egonspock Seniormester
04. januar 2001 - 20:27 #9
Slå Java fra i din browser, eller opdater din java til MRJ 2.2.3 og køb en masse RAM. Det skulle hjælpe. Gad vide hvad de vil med Java på de sider, i øvrigt?
Avatar billede schumacher Nybegynder
04. januar 2001 - 21:22 #10
Har du prøvet at køre \'Microsoft First Run\' som ligger i explorer-mappen?
Avatar billede spikey Nybegynder
05. januar 2001 - 08:17 #11
Ja jeg har prøvet at køre ms firest run før..
Egonspock:Jeg prøver lige dit forslag... ved du hvor ma kan finde det mrj 2.2.3??
Avatar billede spikey Nybegynder
05. januar 2001 - 11:27 #12
nu har jeg i min søgen for mrj fuhndet en side der får min browser til at gå ned hver gang
adressen er java.sun.com
Avatar billede maclas Nybegynder
05. januar 2001 - 13:35 #13
Den kan jeg ellers godt køre, har du slået java fra i java indstillinger i dine indstillinger som egonspock skrev?

Du kan prøve at tildele din Explorer mere hukommelse, prøv med en 10-15.000 k, jeg har selv tildelt min 26.000 k, så det kan være det hjælper (den æder jo så en del ram, men det hjælper). Men hvor meget ram har du?
Avatar billede spikey Nybegynder
05. januar 2001 - 13:44 #14
Jeg kan også gå ind på siden hvis jeg slår java fra men jeg vil gerne beholde java da det skal gøres på alle mac i firmaet og der er nogen der skal bruge det.
På min maskine har jeg 128 mb ram det vil jeg nok mene at det skal være rigeligt.
Jeg prøver lige at give den mere hukommelse.
Og jeg vil også gerne give egonspock nogle point men ikke alle da at det ikke er den løsning jeg leder efter
Avatar billede maclas Nybegynder
05. januar 2001 - 13:53 #15
Tjaahh 128 er jo ikke så meget, lidt mere ville nok ikke skade, men prøv nu med mere ram til explorer...
Avatar billede egonspock Seniormester
05. januar 2001 - 23:37 #16
MRJ 2.2.3 findes på http://www.apple.com/java/

Jeg har lige været inde på Java.sun.com, og har ingen problemer med deres Java-applets overhovedet. Jeg har en iBook med 192 MB RAM (ingen VM) og kører iCab som har fået 25000 KB til at lege med. Mere RAM er altid godt.
Avatar billede spikey Nybegynder
08. januar 2001 - 09:04 #17
Ja det ville være godt hvis man kunne tildele mere ram på Iexplorer men hvis i bare var klar over hvor meget det ville koste hvis man skulle smide ram på de 80 maskiner vi har her i firmaet.

egonspock det virkede fint det med at slå java fra men jeg fik en længere forklaring af min mester om at det ikke villle holde helt
Avatar billede grundsoe Nybegynder
21. januar 2001 - 16:13 #18
Nedenstående har hjulpet mig flere gange.

3.12 Displaying Web Pages, General -----------------------------------------------------------------------------------
If you have difficulty displaying Web pages, try deleting the Explorer and MS Internet Cache folders from your hard disk.
To delete the Explorer and MS Internet Cache folders:
1. Quit Internet Explorer.
2. In Finder, open the System Folder.
3. In the System Folder, open the Preferences folder.
4. Drag the Explorer and MS Internet Cache folders from the Preferences folder to your desktop.
5. Restart Internet Explorer. Internet Explorer creates new Explorer and MS Internet Cache folders in the Preferences folder.
6. To maintain your favorite pages, open the Explorer folder on your desktop, and then drag the Favorites.html file to the new Explorer folder in the Preferences folder.
7. To make sure your favorite pages have been maintained, click Favorites on the Window menu in Internet Explorer.
8. Delete the Explorer and MS Internet Cache folders on your desktop, as they unnecessarily use hard disk space.

If deleting the Explorer and MS Internet Cache folders does not correct the problems you are having, you might also try deleting your Internet Preferences file.

Læs selv mere i \'Read Me\' filen i IE 5 mappen...