Avatar billede olemichael Nybegynder
17. oktober 2003 - 19:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kabelmodem/switches

Jeg har lige fået kabelmodem, men jeg vil gerne på internettet med 2 computere så jeg har monteret en switch efter modemet, jeg kan komme på den første computer men ikke den anden, jeg kører XP pro på begge maskiner, hvad gør jeg galt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2003 - 19:37 #1
En switch kan næppe gøre det - du skal formentlig have en router
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2003 - 19:39 #2
du har som udgangspunkt kun 1 ip-adresse fra webspeed, så enten skal du have en router eller ogå skal du købe 1 ip-adresse mere.
Avatar billede olemichael Nybegynder
17. oktober 2003 - 19:42 #3
det kan jeg ikke forstå, jeg har jo forbindelse igennen den første computer via switchen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2003 - 19:49 #4
Og den bruger det ene IP-nummer - så er det ikke flere tilbage.
Men en router kan du umiddelbart koble 2, 3, 4, .... 200 computere på
Avatar billede 7degreez Praktikant
17. oktober 2003 - 19:51 #5
hvis det bare er en enkelt computer du vil ha´ i netværk er et krydskabel og et 100Mbit netværkskort mere end rigeligt....