Avatar billede voller Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SP4: Serveren er røget en tur.

Hej eksperter.

Denne her kan jeg ikke løse. Jeg installerede SP4 på min Windows 2000 server. Det skulle jeg aldrig have gjort. Pludselig kunne mine XP-klienter ikke logge på serveren længere.

Derfor afinstallerede jeg SP4. Det hjalp bare ikke. Mine XP-klienter kan stadig ikke logge på.

DNS kører, DCHP-serveren kører og det ser normalt ud. Active Directory er en helt anden sag. Når jeg starter AD op får jeg fejlen: Naming information cannot be located. The domain does not exist or could not be contacted.

AD starter så alligevel, men jeg kan først se mine brugere og andre objekter i AD, når jeg går ind i Connect to domain controller... og skriver navnet på computeren.

Computerens fulde navn er forresten apperup.Apperupdom.dk. Ved ikke om det bliver nødvendigt.

Det er som om domænet apperupdom overhovedet ikke eksisterer.

Jeg er lidt grøn i W2K-server, så... Hjælp?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2003 - 15:45 #1
Det er et kendt problem, den windows update der ligger til afhentning hos MS er fejlbehætet og giver forskellige problemer i forhold til 2000 server samt XP klienter. Der er endnu ikke kommet nogen løsning, men MS plejer at rette disse ting i løber at et par dage. Kik ind på Microsoft.com og følg med i hvad der sker på windows.update områder, der vil komme rettelser til dise fejl.

Alternetivt kan du melde dig på Bugtraq (www.securityfocus.com) der kommer den slags meddelelser hurtigt ud
Avatar billede voller Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:53 #2
Fejlbehæftet er den muligvis nok, men ligefrem at vælte hele serveren? Den virker heller ikke efter jeg har afinstalleret SP4?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2003 - 16:00 #3
Også det er kendt, den overskriver nogle filer som du ikke kan genskabe ved at afinstallere.

Det kan være at du kan redde den ved at geninstallere din windows 2000 server ned oven i sig selv (en repair), men deter ikke sikkert at den vil skrive "gamle" filer ned oven i nye. Prøv dig frem