Avatar billede guldborg Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:50 Der er 22 kommentarer

Hvilken RADEON-grafikkortproducent er den bedste?

Er det Sapphire, Club 3D, Hightech eller et helt fjerde?
Hvilken producent klarer sig bedst indenfor f.eks. ydelse, støjnedsættelse, holdbarhed og kvalitet på Radeon-grafikkort, mere specifikt "Radeon 9800 Pro 128Mb"?
Kan det betale sig at give 500 kroner mere for det "samme" kort?
Avatar billede nak-m Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:51 #1
Jeg ville vælge et ATI :)
Avatar billede guldborg Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:53 #2
Hvorfor?
Avatar billede el_fredo Praktikant
17. oktober 2003 - 14:56 #3
Jeg troede ikke, at ATI selv lavede grafikkort...
Avatar billede guldborg Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:57 #4
Jo de har lavet nogle, men det er lang tid siden og det var noget crap. Er der evt. et forslag til det kort jeg har nævnt?
Avatar billede el_fredo Praktikant
17. oktober 2003 - 14:57 #5
De eneste kort jeg kan finde, som ATI har lavet, er Radeon 8500 og nedefter...
Avatar billede el_fredo Praktikant
17. oktober 2003 - 14:58 #6
Nej. Ikke et velbegrundet et. Sorry.
Avatar billede guldborg Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:59 #7
jep - har du et forslag til en god producent til 9800-kort
Avatar billede nak-m Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:02 #8
ATI laver skam stadig kort selv ... de sælger dem bare ikke uden for nordamerika ;)
Avatar billede nak-m Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:08 #9
Men ellers ville jeg nok vælge et Hightech - det ser ud til at være et godt kort.
Avatar billede ird Praktikant
17. oktober 2003 - 15:16 #10
Ville tage Saphire
Avatar billede guldborg Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:16 #11
Hvorfor synes du det er et bedre kort end de andre?
Avatar billede chalde Seniormester
17. oktober 2003 - 15:38 #12
enig med ird. Sapphire. De laver gode print, og er ellers generelt god kvalitet.
Powercolor ska du holde dig fra, de har en høj fejlprocent.
Ati´s kort er standard print, med standard køler, og der er ikke noget vildt i det.
Avatar billede guldborg Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:40 #13
Også selvom Sapphire er det dyrere? Kan det virkelig betale sig?
Kan jeg mærke forskel på det bare når jeg sidder og bruger computeren eller har det noget at gøre med hvor lang tid kortet holder?
Avatar billede chalde Seniormester
17. oktober 2003 - 15:41 #14
Desuden har sapphire også lavet kort med blæserfri køling.
Club 3d har også en høj fejlprocent.
Avatar billede chalde Seniormester
17. oktober 2003 - 15:43 #15
Kender en der arbejder i en computerbutik, og de har fået mange powercolor og club3d retur pga defekt. (derfra min kilde til at de kort er dårlige)
Avatar billede chalde Seniormester
17. oktober 2003 - 15:47 #16
Nogle af sapphires kort bruger standard ati print (hvis man skal stole på edbpriser´s billeder) Men ellers er deres egne print (som før sagt) af god kvalitet. Kender et par stykker med sapphire kort, og de er meget tilfredse.
Avatar billede zenze Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:57 #17
Hercules er et andet godt bud. De laver både SE, PRO og AIW-udgaven af 9800SE. SE-kortene kan åbnes på de to resterende kanaler med en Omegadriver.
Hercules: http://europe.hercules.com/index_products.php?t=1
Omegacorner: http://www.omegacorner.com/
Avatar billede 2903jb Nybegynder
18. oktober 2003 - 11:05 #18
har selv et radeon 9800 pro med 256 ram, af mærket sapphire, som jeg klart kan anbefale
Avatar billede el_fredo Praktikant
18. oktober 2003 - 17:27 #19
Men ifølge www.tomshardware.com er fordelen af 256MB fremfor 128MB så små, at det er penge ud af vinduet. Det giver i gennemsnit mellem en kvart (1/4) procent og en (1) procent flere FPS.
Avatar billede 2903jb Nybegynder
18. oktober 2003 - 21:57 #20
jeg mente nu heller ikk at han behøvede at gå ud og indvestere i et kort med 256 ram, alt jeg mente var bare at jeg kan tilslutte mig gruppen der mener at sapphire er et godt mærke til radeon kort
Avatar billede el_fredo Praktikant
18. oktober 2003 - 22:40 #21
Ok. :o) Godt at vide. Jeg har nemlig heller ingen anelse om, hvilke producenter af 9800 kort der er gode. Jeg er normalt til ASUS, men de laver vist ikke ATI kort...?
Avatar billede chalde Seniormester
18. oktober 2003 - 22:56 #22
De er lige gået igang med det. De har lavet et radeon 9800xt kort. Men føj det er dyrt:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364578022