Avatar billede alberta Nybegynder
10. september 1999 - 11:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ændring af navn på Exchange Server 5.5

Jeg har lidt problemer med ændring af en brugers navn på Exchange server 5.5. Ved ændring af Display name, slår ændringen igennem på adresselister mm. med det samme. Problemet er, at når brugerens åbner sin postkasse (Outlook97) vises det oprindelige (forkerte) navn. Det ser ud til at være umuligt at ændre. Kan det være rigtigt  at man skal slette hele postkassen for at ændre navnet ? Alias er uændret.
Avatar billede corlin Nybegynder
10. september 1999 - 11:44 #1
Går i control panel og mail på clienten
ret navnet og tryk tjek navn knap, hvis
navn og server navn bliver understreget
er det nye display navn iorden.
Avatar billede alberta Nybegynder
10. september 1999 - 11:57 #2
Det kan jeg desværre ikke...knappen er ikke aktiv
Avatar billede alberta Nybegynder
10. september 1999 - 11:58 #3
...men det virker faktisk hvis jeg fjerner serviceprogrammet exchange server, og tilføjer det igen.
Avatar billede corlin Nybegynder
10. september 1999 - 12:18 #4
Ligger clientens mail på serveren eller på eller i en personal folder på lokale
hdd ?
Hvis du ikke har mulighed for at
trykke på knappen med "kontroler navn"
er der noget galt i din outlook.
Går i maintenance mode og installer den
program filerne igen.
Avatar billede alberta Nybegynder
10. september 1999 - 13:15 #5
Alle postkasser ligger på exchange serveren.

Jeg tror ikke der er noget galt med outlook, alle klienter ser således ud..

Vi kører med automatisk profil generering på klienterne, så navnet checkes jo allerede i det øjeblik brugeren logger på...
Avatar billede corlin Nybegynder
10. september 1999 - 13:52 #6
Har du nogen form politik omkring
hvad brugerne må og hvad de ikke må
f.eks ændre på deres profil.
Avatar billede alberta Nybegynder
10. september 1999 - 14:43 #7
For langt de fleste brugere køres standardprofilen hver gang de logger på, så det vil ikke kunne betale sig at ændre profilen...den bliver sat tilbage til standard næste gang de logger på.

I specielle tilfælde fjerner vi den automatisk profil, så de har mulighed for permanent at ændre profilen.
Avatar billede corlin Nybegynder
10. september 1999 - 15:04 #8
Giv bruger ret til at ændre.
lav ændringen i outlook profilen og
sat brugeren tilbage gl profil igen !
Avatar billede alberta Nybegynder
10. september 1999 - 15:07 #9
?
Avatar billede corlin Nybegynder
10. september 1999 - 15:15 #10
som du selv referere til "I specielle
tilfælde"
Hvis det ikke virker træk server mail boxen ned localt i en pst file.
Slet mail boxen, opret en ny og importér pst filen i mail boxen igen.
Det virker bare !
Avatar billede alberta Nybegynder
12. september 1999 - 09:58 #11
ok