Avatar billede superbo Nybegynder
04. januar 2001 - 09:15 Der er 3 kommentarer

ikke et Spørgsmål se den

fra sol:
Den nye sårbarhed gælder pc\'er med Windows Media Player 7 og Internet Explorer 5.x. Hullet ligger i Windows Media Player\'s ActiveX control, der tillader afvikling af JavaScript-URL\'er i allerede åbne frames.

Georgi Guninski, der har afsløret hullet, demonstrerer på sit websted, hvordan det kan udnyttes til at læse en lokal fil på harddisken. Angriberen kan også afvikle lokale programmer og dermed overtage kontrollen over pc\'en.

Teknikken kan anvendes til at sprede selvafviklende vira/orme og installere bagdøre i systemet.

Microsoft blev informeret om fejlen den 26. december, men indtil videre har softwarefirmaet ikke udsendt en patch. Den eneste beskyttelse er derfor at deaktivere \"Active Scripting\" i Internet Explorer.

Læs mere om sikkerhedshullet og prøv en demonstration på nedenstående adresse.
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. januar 2001 - 11:04 #1
Tja .. håber ikke at du bliver med at rapportere om sikkerhedshuller i Microsoft produkter ... så bliver min mail boks nemlig fyldt alt for meget op!! hehe

Jeg har det lidt modsat af mange mennesker som bliver mere \"bange\" for MS produkter, hver gang der bliver fundet et nyt hul. Jeg vil nok tro at MS produkterne er de mest sikkerheds testet produkter - og bliver derved også rettet på den måde.

Men det er jo ikke fordi at dette er et enestående eksempel - der bliver jo fundet flere huller end dem man høre om.
Avatar billede fcs Novice
20. marts 2001 - 12:28 #2
Superbo>> Kan du ikke lukke dette spøgrsmål??
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. maj 2001 - 13:17 #3
Ja, lukker vi?

Jeg kan sige at der bliver fundet et par sikkerhedshuller om ugen .. du kan selv abbonere på Microsofts eget nyhedsbrev om dette!